۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خبرداد

اختصاص ۲ میلیارد به آموزش و پرورش گلستان از محل عوارض شهرداری‌ها

اختصاص ۲ میلیارد به آموزش و پرورش گلستان از محل عوارض شهرداری‌ها

گرگان- مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از اختصاص دو میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان از محل عوارض شهرداری‌ها خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان گوهری راد بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش اظهارکرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش در زمینه محتواسازی و ساماندهی نیروها بوده و سایر زمینه‌های باید با مشارکت دیگر دستگاه ها اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه باید از پتانسیل دستگاه های مختلف برای آموزش دانش آموزان و فراهم آوردن امکانات لازم استفاده شود، اضافه کرد: شورای آموزش پرورش در بالابردن کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان، آموزش دبیران، مدرسه سازی، سرمایه‌گذاری و اقتصاد پایدار تأثیرگذار است.

گوهری راد گفت: هر ساله ارزیابی از وضعیت شوراها صورت گرفته و امسال در گلستان، شهرستان‌های آزادشهر، گرگان و کردکوی به عنوان شوراهای برتر شناخته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خصوص آموزش حضوری بیان کرد: از ۲۰ روز گذشته، براساس مصوبه ستاد کرونای استان، دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به شاد را به دلیل ضعیف بودن اینترنت نداشتند، می توانستند با رعایت شرایط و پروتکل ها به صورت حضوری در مدرسه تحصیل کنند.

گوهری راد با بیان اینکه این مصوبه شامل ۲۵ هزار دانش‌آموز می‌شد، افزود: از شنبه هفته آینده بازگشایی مدارس با مصوبه ستاد ملی کرونا آغاز شده و دانش آموزان پایه اول و دوم در شهرهای زرد و آبی و دانش آموزان در مدارس زیر ۵۰ نفر در شهرهای آبی می توانند از آموزش حضوری بهره مند شوند.

وی همچنین از آغاز فعالیت پیش دبستانی ها و مهدهای کودک در شهرهای زرد و آبی خبرداد و گفت: هنرستان و فنی حرفه ای ها هم در شهرهای زرد و آبی بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تأکید کرد: آموزش دانش آموزان تابع شرایطی از قبیل ۱۰ نفره بودن کلاس، زمان ۳۰ دقیقه ای آموزش و رعایت دیگر پروتکل ها است.

گوهری بیان کرد: از اول دی‌ماه امتحانات نیم سال اول آغاز شده و با توجه به شرایط کرونا و محدودیت ها تلاش می کنیم دغدغه‌ای برای دانش آموزان و خانواده‌ها ایجاد نشود و همکاری لازم از طرف معلم و مدرسه صورت می گیرد.

وی از حضوری بودن امتحانات در پایه دوازدهم و غیرحضوری بودن در دیگر پایه ها خبرداد و گفت: در روزهای گذشته قطعی برق در حین امتحانات مشکلاتی را ایجاد کرده که در این زمینه هم خانواده ها نباید نگران باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: سال گذشته از محل عوارض شهرداری ۲.۵ میلیون تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافته و امسال هم تاکنون بیش از دو میلیون تومان به حساب آموزش و پرورش واریز شده و انتظار داریم تا پایان سال این مبلغ افزایش یابد.

وی همچنین به تجاری سازی واحدهای آموزشی در شهرهای آزادشهر، کردکوی و علی آبادکتول اشاره کرد و گفت: این درآمدزایی می تواند به کیفیت بخشی آموزش کمک کند.

کد خبر 5121579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha