۲۷ دی ۱۳۹۹، ۹:۳۹

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی خبر داد؛

استقرار ۲۲ امام محله در مناطق شهری و روستایی گرمی

استقرار ۲۲ امام محله در مناطق شهری و روستایی گرمی

گرمی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی گفت: ۲۲ امام محله جدید در مناطق شهری و روستایی شهرستان گرمی مستقر شدند.

حجت‌الاسلام حمید بهاری، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح امام محله، ایده محوری و رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی برای تمهید مقدمات شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی با موضوع مساجد، روحانیون و مشارکت مردم، در شهرستان گرمی اجرا می‌شود، افزود: خدمت صادقانه به مردم با موضوع مسجد، پیگیری مطالبات و تلاش برای بر طرف کردن گرفتاری‌های آنان، مهمترین رسالت امامان محله است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی با بیان نقش مؤثر مسجد به‌عنوان مرکز ثقل و مکان مطمئن نهضت حضرت امام خمینی (ره) و به ثمر نشستن قیام مردم ایران، خاطرنشان کرد: امام محله با حضور میدانی و تلاش مجاهدانه خود اولویت‌های محل را مشخص و با کمک مردم در مسیر رفع آنها اقدام می‌کند که توسعه این مسیر به جامعه پردازی ختم می‌شود.

وی در ادامه امامان محله را ملجاء رجوع جوانان، خانواده‌ها، کسبه و ریش سفیدان محله‌ها عنوان کرد و گفت: پاسخ به شبهات فرهنگی و اعتقادی، تبیین ارزش‌های دینی، اهتمام به رفع مشکلات مردم و حضور در میدان عمل و ایجاد نشاط و امید در دل مردم مناطق شهری و روستایی از برکات این طرح است.

حجت‌الاسلام بهاری با تاکید بر اینکه امامان محله به دنبال کسب اندک مقرری سازمان یا نهاد و اداره نبوده و تنها هدف آنان خدمت رسانی به مردم است، بیان داشت: تنها در سایه تلاش، اخلاص و توکل به خدا بسیاری از مسائل و مشکلات مادی رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: برای اینکه امام محله در کار تبلیغی خود مهارت و موفقیت داشته باشد. ضرورت دارد محتوای مناسب در اختیار عزیزان قرار داده شود تا به شبهات مطرح روز پاسخ دهند و تلاش می‌کنیم که با حضور پر رنگ امام محله در مساجد، بتوانیم به سهم خود مشکلاتی که زندگی مردم را مختل کرده، بر طرف نمائیم.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی با اشاره به اینکه در برخی موارد، اجرای یک برنامه فرهنگی، حضور در میان مردم و کمک به آنان، ایجاد صلح و وفاق بین خانواده‌ها، تأثیر بسزایی در جلوگیری از فروپاشی بنیان خانواده‌ها داشته و این مسئله از مهمترین رسالتی است که از امامان محله انتظار می‌رود.

وی در پایان به فعالیت گسترده امامان محله در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: در ایام شیوع بیماری منحوس کرونا فعالیت‌های بسیار خوبی نظیر تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، بسته‌های معیشتی، انجام تست غربالگری خانه به خانه، تکریم اموات کرونائی، برپایی مجلس ختم ویژه خانواده برای جانباختگان بیماری کرونا، ضدعفونی کردن معابر، تأمین جهیزیه برای نوعروسان، تهیه و توزیع غذای گرم و بخشودگی اجاره بها مستأجران، تحت نظارت امامان محله انجام شد

کد خبر 5122945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • وطنداش IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      1 0
      آخرش نفهمیدیم کارو وظیفه امامان محله چیست؟ این کار خدمت به مردم نیست.تحکم به آنها و سلب اختیار آنها در امور مساجد است.شما اگر می خواهید خدمتی به مردم کنید ،آنها را در انتخاب ملای مسجد آزاد بگذارید.دخالت نابجای شما در امور مساجد مردم را از رفتن به مساجد باز می دارد.شما با این کار دنبال پیشبرد اهداف