۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج:

۱۴ کودک متکدی در سنندج به خانواده هایشان تحویل داده شدند

۱۴ کودک متکدی در سنندج به خانواده هایشان تحویل داده شدند

سنندج- مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۱۸۸ متکدی در سطح شهر جمع آوری شدند که ۱۴ نفر از این تعداد کودک هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، صلاح الدین وکیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: خیریه‌های مختلفی در سطح شهر سنندج مشغول به خدمت رسانی به نیازمندان بوده و دستگاه‌های حمایتی نیز در مرکز استان به نحو شایسته ای به نیازمندان یاری می‌رسانند لذا مبحث تکدی گری در اماکن عمومی امری غیر قابل قبول بوده و مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج در راستای پیگیری دغدغه شهروندان اقدام به جمع آوری متکدیان و ساماندهی آنها می‌کند.

وی افزود: در سال جاری نیز همچون سنوات گذشته از ابتدای سال تا پایان آذرماه در مجموع ۱۸۸ متکدی در سطح معابر عمومی سنندج جمع آوری و ساماندهی شدند.

وکیلی اعلام کرد: از این تعداد ۱۱۹ نفر مرد و ۶۹ نفر زن بودند که بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی وزارت کشور کودکان هم شامل این رده بندی شده و ۱۴ از این تعداد را شامل می‌شوند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج تاکید کرد: تکدی گری جرم محسوب شده و با افراد متکدی بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وکیلی افزود: ۱۴ کودک متکدی پس از اخذ تعهدنامه از خانواده‌هایشان به آنان تحویل داده شدند و در صورت تکرار این امر این کودکان به مراکز بهزیستی تحویل داده خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ۱۱۸ نفر از متکدیان با اخذ تعهدنامه کتبی ترخیص شده و پنج نفرنیز که از متکدیان ساکن سنندج نبودند به شهرهای محل سکونت خود انتقال داده شدند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج اعلام کرد: در این مدت همچنین سه نفر از متکدیان به مراکز درمانی ارجاع داده شده و ۴۸ نفر نیز به دلیل نبود سرپناه در مراکز ویژه اسکان داده شدند.

وکیلی خاطرنشان کرد: جمع آوری و ساماندهی متکدیان از جمله دغدغه‌های همیشگی شهروندان بوده و بر اساس قانون شهرداری موظف به اجرای این مهم است.

کد خبر 5124489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha