۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰

علی امام خبر داد؛

توسعه شمالی خط ۳ از اوائل سال آینده

توسعه شمالی خط ۳ از اوائل سال آینده

مدیرعامل شرکت متروی تهران درخصوص توسعه شمالی خط ۳ گفت: اگر طبق برنامه از اوائل سال آینده کلنگ زنی داشته باشیم توسعه این خط حدود ۵ سال زمان می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورودی شرقی ایستگاه کمیل در خط ۷ مترو تهران صبح امروز با حضور مدیران شهرداری و شرکت مترو پایتخت افتتاح شد. سال ۹۷ ایستگاه کمیل مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ورودی شرقی آن به روی شهروندان گشوده شد که امروز با افتتاح ورودی شرقی این ایستگاه ظرفیت آن تکمیل می‌شود.

با افتتاح ورودی شمال‌شرقی ایستگاه کمیل بار ترافیکی محدوده بزرگراه شهید نواب صفوی با جذب متوسط ۴۵۰۰ مسافر در روز تا حدودی تسهیل خواهد شد. ایستگاه کمیل دوازدهمین ایستگاه خط ۷ مترو تهران در عمق ۳۰ متری زمین قرار دارد و طول سکوی آن نیز ۱۶۰ متر است زیربنای ایستگاه کمیل حدود ۹۵۰۰ مترمربع بوده که ۶۳ هزار مترمکعب خاکبرداری در آن انجام گرفته است و اکنون این ایستگاه دارای تسهیلات مناسبی برای افراد کم توان جسمی و حرکتی است.

علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران درخصوص توسعه شمالی خط ۳ که بالاتر از ایستگاه نوبنیاد شروع می‌شود به پارک نیاوران و میدان تجریش کشیده می‌شود و در ایستگاه تجریش به خط یک افتتاح می‌شود توضیح داد: بخشی از منابع این خط مترو تامین شده است مسیر نهایی شده و با یکی از مجموعه‌های توانمند قرار داد امضا شد و در حال توافقات نهایی هستیم اما منطقه یک به عنوان متولی تعداد از ظرفیت‌های غیر نقد را معرفی کرده است.

وی افزود: اگر طبق برنامه از اوائل سال آینده کلنگ زنی داشته باشیم و ۴ تا ۵ ساله این پروژه پیش می‌رود.

امام همچنین از رونمایی از یک رام قطار ملی با داخلی سازی ۸۵ درصد که با تامین منابع صندوق نوآوری در بهمن ماه خبر داد و گفت: پیش ز این داخلی سازی قطار مترو تنها ۳۰ درصد بوده است.

وی همچنین از امضای قرار داد برای دریافت ۱۰۵ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران در دست است.

کد خبر 5124490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha