در دیداری مشترک صورت گرفت؛

تأکید «الکاظمی» و «صالح» بر نظارت بین‌المللی بر انتخابات عراق

تأکید «الکاظمی» و «صالح» بر نظارت بین‌المللی بر انتخابات عراق

نخست وزیر و رئیس جمهور عراق در جریان دیداری مشترک بر لزوم نظارت بین المللی بر انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، برهم صالح و مصطفی الکاظمی در جریان دیدار مذکور همچنین در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق به رایزنی پرداختند. آنها بر لزوم نظارت بین المللی بر انتخابات تأکید کردند.

نخست وزیر و رئیس جمهور عراق در دیدار مشترک خود تأکید کردند که در جریان انتخابات پارلمانی زودهنگام باید فضای مناسبت جهت مشارکت حداکثری فراهم گردد. این دیدار در شرایطی برگزار شد که پیشتر کمیساریای عالی انتخابات عراق طرح تعویق ۴ ماهه انتخابات را مطرح کرده بود.

کمیساریای عالی انتخابات عراق در توضیح تصمیم خود اعلام کرد که این درخواست با توجه به پایان مدت تعیین شده برای ثبت نام ائتلاف‌های سیاسی و کم بودن تعداد این ائتلاف‌ها صورت گرفته است تا زمینه و فرصت برای ثبت نام نامزدهای بیشتر مهیا و سالم بودن انتخابات تضمین شود.

درحالی که دفتر نخست‌وزیری عراق تاریخ ۶ ماه میلادی ژوئن (۱۶ خرداد) را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در نظر گرفته است؛ کمیساریای عالی انتخابات عراق گفته که ترجیح می‌دهد این تاریخ به ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) موکول شود.

کد خبر 5125538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha