۱۴ تیر ۱۳۸۶، ۱۲:۵۰

افغانستان بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی است

مشهد - خبرگزاری مهر : رئیس اتحادیه صنعتگران غرب جمهوری اسلامی افغانستان گفت: افغانستان بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی است اما عدم شناخت طرفین مشکل سرمایه گذاری در افغانستان است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، احمد فرهاد مجیدی شب گذشته در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت، اولین نمایشگاه بین المللی فلزات و اولین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع وابسته افزود: نقش ایران در بازسازی و رشد اقتصادی افغانستان موثر است و سرمایه گذاران خسته از جنگ  با همکاری جامعه بین المللی و کشور دوست و همسایه ایران با تکنولوژی مدرن و ایجاد کارخانه ها در بازسازی و رشد اقتصادی افغانستان نقش مهمی داشته است.

مجیدی اظهار داشت: مشترکات همسان و مهم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان فرصتی برای ایجاد روابط اقتصادی است که تاکنون از آن استفاده نشده است و ما خواهان تحکیم روابط اقتصادی با ایران هستیم .

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های بزرگ می تواند در تحکیم روابط و گسترش معاملات و بالابردن ظرفیت ها به خصوص در صنایع و معادن بین دو کشور ایران و افغانستان مفید و موثر باشد .

نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ، اولین نمایشگاه بین المللی فلزات و اولین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع وابسته از امروز تا 17 تیر ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد از ساعت 17 تا 22 دایر است .


 

کد خبر 512679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha