۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

مهمترین دلیل اطاله دادرسی عدم آگاهی مردم به قوانین و مقررات است

مهمترین دلیل اطاله دادرسی عدم آگاهی مردم به قوانین و مقررات است

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ناآگاهی عموم نسبت به قوانین و مقررات موجب اطاله دادرسی و طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده ها می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، رئیس کل دادگستری استان قزوین در آئین تحلیف تعدادی از وکلای استان به تبیین نقش و جایگاه وکلا در برقراری عدالت در جامعه پرداخت و در خصوص نقش وکلا در کاهش ورود پرونده به محاکم قضائی گفت: حضور فرد مطلع و آگاه به مسائل حقوقی در هنگام طرح دعوا موجب کاهش ورودی پرونده به دادگستری می‌شود چرا که از ورود دعاوی واهی و بدون تشریفات حقوقی جلوگیری می‌نماید.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل اطاله دادرسی عدم آگاهی مردم به قوانین و مقررات است، از آنجا که عمدتاً شهروندان دعاوی خود را به شکل صحیح در دادگستری مطرح نمی‌کنند از سویی قوانین بسیار گسترده و پیچیده است، این عدم آگاهی از سوی طرفین پرونده سبب طولانی شدن زمان رسیدگی می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی همچنین متذکر گردید: همان طور که در دستگاه قضائی مصون نگاه داشتن قضات و کارمندان فرضی اجتناب ناپذیر و الزامی می‌باشد، وکلا نیز باید خود را از انحرافات مصون نگه دارند.

کد خبر 5128795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha