۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵

مدیرکل بنیاد شهید البرز:

نقش تربیتی مادران شهدا یک الگوی عملی موفق محسوب می‌شود

نقش تربیتی مادران شهدا یک الگوی عملی موفق محسوب می‌شود

کرج - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: امروز نقش تربیتی مادران و همسران شهدا به عنوان یک الگوی عملی موفق در جامعه مطرح است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلیمان رستمیان ظهر سه‌شنبه در جلسه معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار کرد: حضرت ام‌البنین (س) به عنوان نماد یک بانوی ایثارگر و فداکار در جامعه مطرح هستند.

وی تصریح کرد: ایشان با بصیرتی مثال‌زدنی توانستند که نگاه ولایتمدار و تفکر حسینی را در عمق وجود فرزندانشان بنشانند و چنین فرزندانی را تربیت کنند که خود را در امام حسین (ره) فدا و در شکل‌گیری نهضت عاشورایی نقشی مثال‌زدنی ایفا کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: حضرت عباس (ع) علمدار دشت کربلا تربیت‌شده چنین مادر ایثارگری است که در راه دفاع از اسلام پای امام زمان خود ایستادگی و فداکاری می‌کند و در این راه بدون هیچ واهمه‌ای به شهادت می‌رسد.

وی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) الگوی مادران شهدا در صبر و ولایتمداری هستند، خاطرنشان کرد: مادران شهدا فرزندان خویش را با تربیت انقلابی و ولایت‌مدار پرورش دادند، بنابراین نقش بسزایی در تمامی مراحل انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دارند.

رستمیان با بیان اینکه مادران شهیدان مشوق آنها در پاسداری از کشور و اسلام هستند، گفت: اینگونه فرزندانی را تربیت کردند که برای حفظ اسلام و نظام اسلامی جانشان را بدون هیچ چشم‌داشتی فدا می‌کنند.

الگوی تربیتی مادران شهید برای جامعه تبیین شود

وی با بیان اینکه امروز نقش تربیتی مادران و همسران شهدا به عنوان یک الگوی عملی موفق در جامعه مطرح است، اظهار کرد: باید این الگوی تربیتی را به درستی برای جامعه تبیین کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بزرگداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا بیان کرد: مادران و همسران شهدا در برابر سال‌ها ایثار و از خودگذشتگی خود هیچ گونه توقعی ندارند و این ما هستیم که مدیون ایثار و فداکاری این عزیزان هستیم و باید از این شیرزنان تجلیل به عمل آوریم.

وی تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفتیم تا بتوانیم بخشی از زحمات این قشر بزرگوار را جبران کنیم.

رستمیان خاطرنشان کرد: به همین مناسبت در مراسمی که جمعه ۱۰ بهمن ماه از ساعت ۱۴ در آستان امامزاده محمد (ع) کرج برگزار خواهد شد از مادران و همسران شهدا تجلیل خواهد شد. این مراسم به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و آستان قدس برگزار خواهد شد.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز افزود: دعوت از مادران و همسران شهدا در رسانه ملی برای بیان خاطرات و مجاهدت‌های فرزندان خود، دیدار مسئولان با مادران و همسران شهدا، چاپ مقاله در روزنامه‌ها و نشریات سراسری و تبلیغات محیطی از جمله برنامه‌هایی است که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر نهادهای اجرای برای بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدا به اجرا درخواهد آمد.

رستمیان متذکر شد: فرهنگ ایثار و شهادت کلید حل تمامی مشکلات کشور به شمار می‌رود و با تبیین صحیح این فرهنگ می‌توانیم به سمت ایجاد حرکتی برگرفته از قیام عاشورایی حرکت کنیم.

کد خبر 5131372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha