۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

هیچ‌ دانش‌آموز کرمانی نباید در شرایط کرونایی از تحصیل باز بماند

هیچ‌ دانش‌آموز کرمانی نباید در شرایط کرونایی از تحصیل باز بماند

کرمان - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در شرایطی که درگیر ویروس کرونا هستیم حتی یک دانش‌آموز هم در استان کرمان نباید از چرخه آموزش باز بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسکندری نسب صبح چهارشنبه در نشست جمع‌بندی رصد فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس استان کرمان که با حضور ارزیابان کشوری وزارت و آموزش و پرورش برگزار شد بیان داشت: حضور ارزیابان کشوری در مدارس استان کرمان باعث به وجود آمدن شور و نشاط، تحرک و پویایی شده است.

وی با بیان اینکه در شرایطی که درگیر ویروس کرونا هستیم حتی یک دانش‌آموز هم نباید از چرخه آموزش باز بماند، افزود: از جمله وظایف مهم مدیران آموزشی نظارت و کنترل است که می‌تواند میزان پیشرفت در راستای این هدف‌ها را اندازه‌گیری کند و موجب تشخیص به موقع انحرافات و همچنین اقدامات اصلاحی و تغییرات در سازمان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از دغدغه‌های جدی مقام عالی وزارت پوشش و نظارت حداکثری است بنابراین باید در این رابطه به گونه‌ای عمل شود تا دانش‌آموزان در هر شرایطی بتوانند از خدمات با کیفیت آموزشی در مدارس استفاده کنند و از تحصیل باز نمانند.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: نظارت دقیق می‌تواند نقش مهم و مؤثری در ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی داشته باشد فرصت‌ها، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت را مشخص کند.

وی اظهار کرد: مدارس باید تحت هر شرایطی فعال باشند برای اینکه آموزش و یادگیری جزئی از زندگی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: تیم‌های ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در راستای نظارت حداکثری از روزهای نخست بازگشایی مدارس از روند آموزش و یادگیری در مناطق مختلف بازدید به عمل آوردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همه مدارس استان طی چند ماه اخیر مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته‌اند و واقعیت‌های آموزشی را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: هر هفته بیش از یک نشست تخصصی مجازی با رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان برگزار می‌کنیم زیرا آموزش و پرورش تک تک دانش‌آموزان وظیفه ما است و اگر دانش‌آموزی از تحصیل باز بماند مسئول و مدیون هستیم.

شایان ذکر است رصد فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس استان کرمان با حضور ارزیابان کشوری به مدت سه روز در تمامی شهرستان‌ها و مناطق انجام شد.

کد خبر 5132099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha