۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱

طی ۱۰ شب؛

جشن دهه فجر در ۱۰ مسجد اهل تسنن خراسان شمالی برگزار می‌شود

جشن دهه فجر در ۱۰ مسجد اهل تسنن خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان شمالی از اجرای جشن محوری دهه فجر در قالب برنامه «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» در مساجد اهل تسنن استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز نشست خبری کارگروه‌های تخصصی گرامیداشت ایام دهه فجر با حضور مسئولان مختلف خراسان شمالی در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت الاسلام مجید جابری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان شمالی با بیان اینکه جامعه اهل تسنن استان ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، به چاپ کتاب شهدای اهل سنت اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایام همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی و برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مجازی در دستور کار است.

مسئول کارگروه تقریب مذاهب اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در مجموع ۱۷ برنامه در این کارگروه تدوین شده، به اجرای جشن محوری دهه فجر در قالب برنامه «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» در مساجد اهل تسنن اشاره کرد و گفت: دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری نشست‌های بصیرتی، تجلیل از چهره‌های علمی دانشگاهی و کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی از برگزاری محفل انس با قرآن کریم خبر داد و افزود: در ایام دهه فجر و با هدف تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب، سخنرانی علمای دینی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در ۷ منطقه اهل تسنن پیش بینی شده است.

فرهاد آقا بیگی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی نیز از اجرای طرح «قاصدک» با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۳۰۰ کودک در حاشیه شهر بجنورد شناسایی شده اند، گفت: در راستای اجرای این طرح کیف کتاب در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد تا فرهنگ کتابخوانی تقویت شود.

مسئول کارگروه کودک و نوجوان از افتتاح دو مرکز فرهنگی و هنری در بام و صفی آباد و شهرستان فاروج خبر داد و اظهار کرد: مرکز سیار منطقه بام و صفی آباد که هزار و ۳۰۰ کودک و نوجوان را تحت پوشش قرار می‌دهد با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و مرکز فاروج با اعتبار ۶ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

علیرضا ذوقی، جانشین کارگروه کارگری و کارآفرینی نیز به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و همچنین جشنواره تجلیل از تعاون گران برتر اشاره کرد و گفت: تجلیل از بانوان نمونه کارگری، افتتاح چندین شرکت تعاونی و افتتاح مجموعه ورزشی فاروج با اعتبار ۶ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در دهه فجر است.

کد خبر 5132702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha