۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۲۲

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع):

شهیدان استقلال به تاراج برده ایران را احیا کردند

شهیدان استقلال به تاراج برده ایران را احیا کردند

کرج - فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز گفت: شهیدان استقلال به تاراج برده شده ایران را احیا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رستمعلی رفیعی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم تجلیل و تکریم مادران و همسران شهدا که به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) صورت گرفت، اظهار کرد: خداوند بزرگ را شکرگزاریم به ما توفیق می‌دهد در جمع با صفای خانواده معظم شهیدان در ایامی که متعلق به مادر بزرگوار علمدار کربلاست، خدمت شما برسیم.

وی با بیان اینکه اوضاع و احوال کشور به خاطر ویروس منحوس کرونا مناسب نیست، تصریح کرد: اما متدینین و مقلدین حضرت آقا با رعایت پروتکل‌ها مراسم را انجام می‌دهند، اگر بر این بلا گرفتار نشده بودیم این تکریم باشکوه‌تر برگزار می‌شد.

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا استان البرز بیان کرد: هنگامی که شهید سلیمانی در جمع خانواده معظم شهدا قرار می‌گرفتند در توصیف پدران و مادران شهدا بیان می‌کردند، وقتی خبردار می‌شوم پدر شهیدی به مسافر بهشتش رسیده است، غصه‌دار می‌شوم.

وی با بیان اینکه دلیل غصه دلیل برپایی این جلسه است، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم سلوک قاسم سلیمانی غصه‌دار نشود و سلوک قاسم سلیمانی را قاسم‌های خانواده شهدا زنده، پویا و روشن کردند.

سردار رفیعی با بیان اینکه شهیدان ما در اعلی علیین قرار دارند، گفت: دلیل تکریم از پدر و مادر شهیدان تکریم از این دانشگاه انسان‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه برجسته‌ترین خصوصیت علمدار کربلا یک عمر ادب به ولی و امام خودش بود، اظهار کرد: چه کسی این ادب را به او آموخت همان لحظه‌ای که قنداقه علمدار کربلا را بر گِرد سر فرزندان حضرت زهرا (س) گرداند.

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا استان البرز ادامه داد: پدران و مادران لحظه‌ای که قنداقه‌های فرزندانشان را وارد هیئت‌ها کردند، چادرهای مشکی بر سر کردند و فرزندان خود را دوان دوان پای مساجد، منبرها و روضه‌ها آورند در آن روز آن شهید شکل گرفت.

وی با اشاره به سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که شهدا واسطه فیض الهی هستند، بیان کرد: شهید به مقصد نهایی خود رسیده است، تکریم خانواده شهدا مختص ادامه فیض الهی است، چراکه شهدا در لحظه‌ای که باید نقش‌آفرینی کنند به این امر پرداختند.

سردار رفیعی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در توصیف جلسات تکریم و احترام خانواده‌های شهدا، تصریح کرد: هرگاه پدران و مادران شهدا را تکریم و تجلیل می‌کنیم ما احساساتی نشده‌ایم. در تاریخ بشریت کشته‌های جنگ‌ها کم نبوده است، جنگ خانمان‌سوز جهانی اول و دوم این وحشی‌گری آمریکا در این تولد اندکش چه بلایی بر سر بشریت آورده است‌.

وی با بیان اینکه کشته‌های فراوانی در سال ۹۰ تا ۹۸ آمریکایی‌ها در غرب آسیا در منطقه بر روی دست بشریت گذاشته است، خاطرنشان کرد: بسیاری از انسان‌ها به‌واسطه نزاع از بین رفته‌اند، اما وقتی‌که از پدران و مادران شهیدان تجلیل می‌کنیم به فرموده رهبر انقلاب حقیقت‌هایی که می‌رفت در فهم نادرست تاریخ به فراموشی سپرده شوند، شهیدان ما آنها را احیا کردند، ما از آن حقیقت‌ها تجلیل و تکریم می‌کنیم.

دشمنان اسلام وارونه‌ای را جلوه دادند

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا استان البرز با بیان اینکه حقیقتی به نام اسلام عزیز در فهم نادرست بعد از ماجرای عاشورا همچنان در غربت بود، گفت: گرچه امروز بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان در جهان وجود دارد، اما دشمنان در فهم نادرستشان از اسلام، اسلام وارونه‌ای را جلوه دادند و آنکه اسلام ناب و حقیقی را روی دستانش گرفت و به عالم عرضه کرد امام و شهیدان بودند.

وی ادامه داد: هرگاه از دفاع از اسلام صحبت می‌کنیم یعنی از غصه مادر شهید در کنج خانه‌اش و از تند تند نفس زدن‌های پدر شهید تا رسیدن به مزار عزیزش خبر داریم.

سردار رفیعی بیان کرد: مگر می‌شود خلوت‌کده آنها را منکر شد اما همین پدر وقتی احساس می‌کند قطرات خون فرزندش اسلام عزیزی که به یغما برده بودند امروز در صدر نشسته است، می‌گوید خدا را شکر که فرزندم فدای اسلام شد.

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا استان البرز برخی این مراسم‌ها را سبک می‌شمارند، تصریح کرد: پدران و مادران شهدا از آن‌هایی که دستاورد عظیم شهدای ما را در اختلافات سیاسی داخلی و فلان گفتگوی بین‌المللی به یغما ببرند، پدران و مادران شهدا از ما نمی‌گذرند و به فرموده امام راحل به عذاب الهی گرفتار می‌شوند.

وی با بیان اینکه حقیقت دیگری که شهیدان ما آن را زنده کردند استقلال ما بود، خاطرنشان کرد: استقلال ما به تاراج برده بودند و در آبدارخانه ما مستشار آمریکایی بود. تحصیل‌کرده، ثروت، مرز و آبرو برای خودمان نبود و افراد دیگری تصمیم‌گیرنده بودند.

سردار رفیعی ادامه داد: شهیدان این استقلال را از چنگال آمریکایی‌ها، نظام شاهنشاهی و ژاندارم بدبختی مثل صدام و زورآزمایی که در مقابل ملت ایران قرار گرفت را احیا کردند.

وی متذکر شد مادران شهیدان از مرزها خیالتان راحت، در عظمت کار شهیدان و قطره قطره خون شهیدان دست فرزندان شما از مرزهای جغرافیایی تا عمق عبور کرده است.

کد خبر 5133386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha