۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۳

۱۲۵ زندانی از ندامتگاه میناب آزاد شدند

۱۲۵ زندانی از ندامتگاه میناب آزاد شدند

بندرعباس - در جریان بازدید رییس کل دادگستری استان هرمزگان از ندامتگاه میناب زمینه آزادی ۱۲۵ نفر از زندانیان فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان و غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور به همراه جمعی از قضات در ندامتگاه شهرستان میناب حضور یافتند و در راستای اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان به بررسی و بازنگری پرونده مددجویان پرداختند.

در این بازدید که مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان و دادستان میناب نیز حضور داشتند، در دیدار چهره به چهره مسئولین قضایی با زندانیان، پرونده بیش از ۲۰۰ نفر از آنها بررسی و دستورات لازم صادر شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید اظهار داشت: در نتیجه بازنگری مجدد پرونده مددجویان زندان میناب در خصوص ۱۲۵ نفر از آنها پیشنهاد عفو موردی و آزادی مشروط داده شد و درخواست ۷۰ نفر برای اشتغال به کار مورد موافقت قرار گرفت.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: فرآیند اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان رویکرد اصلاحی و تربیتی دارد و از آنجاکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، این ارفاقات قانونی شامل سارقین سابقه دار، سارقین مسلح، قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه و کسانی که به هر نحو امنیت مردم را سلب می‌کنند نمی‌شود و بر این اساس، پرونده زندانیان با دقت بررسی شده است تا پس از احراز شرایط قانونی، شخصی بی جهت در زندان نماند.

وی همچنین در خصوص جزئیات اجرای طرح بزرگ پایش و غربالگری زندانیان استان هرمزگان بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان و قضات در تمامی زندان‌های استان اجرا خواهد شد و پس از بررسی دقیق و خارج از نوبت پرونده‌ها و شنیدن اظهارات هر یک از مددجویان در صورتی که این افراد مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاقات قانونی باشند، وفق مقررات در خصوص آن‌ها اتخاذ تصمیم خواهد شد.

کد خبر 5133701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha