۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات از مازندران

 رشد ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات از مازندران

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات استان گفت: توان صادرات به کشورهای مختلف جهان را دارا هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهیدی فر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه در کشت ارقام پرمحصول موفق نبودیم، گفت: رقابت ارقام پرمحصول با برنج‌های وارداتی از جمله مسائل بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تلاش کردیم بذرهای ارقام پرمحصول را توسعه دهیم، افزود: تلاش می‌شود تا سطح کشت ارقام پرمحصول را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

وی با عنوان اینکه روند افزایشی کشت ارقام پرمحصول ادامه می‌یابد، اجرای این طرح را در خوداتکایی، جلوگیری از واردات تأثیر بسزایی دارد.

شهیدی فر با اشاره به اصلاح سیستم‌های زیرساختی در مرکبات در استان گفت: ایجاد سورتینگ، سردخانه و انبارهای فنی و بسته بندی ها سبب شد تا ظرفیت ذخیره سازی و صادران افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: در حال حاضر توان صادرات مرکبات به کشورهای مختلف جهان از جمله اروپایی را داریم و امسال میزان صادرات مرکبات نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد رشد یافته است.

شهیدی فر با عنوان اینکه مرکبات مازندران پرطرفدار است، افزود: باغداران سال جاری از قیمت مرکبات در سرباغات رضایت داشتند.

وی با عنوان اینکه ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان وجود دارد، گفت: نگران تأمین مرکبات کشور در شب عید و پس از آن وجود ندارد و قادر به تأمین هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: آخرین سیستم انبارداری، سورت، بسته بندی در پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فراهم شده و صادرات مرکبات مستقیم از این پایانه انجام می‌شود.

کد خبر 5134349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha