۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰

استاندار بوشهر:

توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر/ بندر سیراف ثبت جهانی شود

توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر/ بندر سیراف ثبت جهانی شود

بوشهر - استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر گفت: باید تلاش شود که بندر سیراف ثبت جهانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر وجود دارد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخ و درخشان استان بوشهر اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی نیز استان بوشهر دارای ظرفیت و توان بسیار خوبی است و به عنوان قطب تولید برخی از این محصولات شناخته می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر می‌تواند مقصد گردشگری باشد، دریا و ساحل را یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری دانست.

وی با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در عرصه دفاع مقدس به عنوان مقصد کاروان راهیان نور تاکید کرد: استان بوشهر به عنوان قلب گردشگری جنوب کشور داری چشم اندازهای بسیار زیبایی است.

گراوند یکی از مسائل مهم در استان بوشهر را توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساحل و دریای استان بوشهر بیشترین استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان خاستگاه آموزش نوین در تاریخ ایران است تصریح کرد: با افتتاح موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر بر ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان افزوده است.

استاندار بوشهر بناهای تاریخی فاخری از جمله بافت تاریخی بندر بوشهر را گنجینه‌ای قابل توجه و مهم برای استان دانست و گفت: احیا و حفاظت از این بناها باید در اولویت کار حوزه میراث فرهنگی باشد.

وی با اشاره به اینکه بندر سیراف از دیرباز پیشگام در عرصه دریانوردی ایران بوده است تاکید کرد: انتظار می‌رود با اقدام جدی برای ثبت جهانی آن، تمدن و جایگاه تاریخی این بندر به دنیا معرفی شود.

کد خبر 5136315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha