۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴

کانون‌های فرهنگی مساجد فارس با بسیج محلات همکاری می‌کنند

کانون‌های فرهنگی مساجد فارس با بسیج محلات همکاری می‌کنند

شیراز - کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر استان تفاهم نامه همکاری منعقد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین امیدی عصر دوشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس که به میزبانی این ستاد برگزار شد، گفت: مسجد پایگاه اول انقلاب بوده و هست و یک سنگر همیشگی محسوب می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با بیان اینکه از گذشته در محیط مسجد افراد حاضر در این مکان مقدس، شاهد تعامل جدی بین کانون و پایگاه داشتند مگر عده کمی که ارتباط با ما یا بسیج دارند.

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه برای اینست که یک تعامل بین پایگاه و بسیج شکل گیرد چراکه فاصله بین پایگاه و کانون‌های مساجد وجود ندارد.

امیدی با بیان اینکه کمتر اداره‌ای افتخار این را دارد که پیرامون مسجد فعالیت کند، افزود: سپاه و بسیج رکن اصلی انقلاب است از آن طرف هم بسیج هم همواره به کانون‌های مساجد، لطف و محبت داشته است.

وی با یادآوری اینکه نزدیک به ۱۴۰۰ کانون در مساجد کل استان فارس وجود دارد و سراسر استان این فعالیت وجود دارد، گفت: برای ارتقای سطح فرهنگی هر محله با یک دست واحد به همراه بسیج فعالیت خواهیم کرد.

امیدی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای که امروز منعقد می‌شود در این ایام باعث همکاری دوچندان بسیج و کانون خواهد شد، افزود: بدین وسیله می‌توانیم به مسجد تراز انقلاب برسیم که مد نظر امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

همچنین حجت الاسلام محمدجواد محمودی مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس پیش از امضا و تبادل این تفاهم نامه، اظهار کرد: این تفاهم نامه قدم خیری است که در راستای مسجد شکل می‌گیرد و باید پیرامون «گام دوم» دنبال شود.

وی با بیان اینکه بسیج متولد مسجد است و نباید اجازه داد ارتباط آن با مسجد قطع شود، افزود: مسجد منشأ اصلی همه تحولات در کشور است.

محمودی تصریح کرد: در قبل از انقلاب، پس از انقلاب، زمان جنگ و زمان بازسازی کشور نقش مسجد بی بدیل بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در ایام شیوع کرونا بچه‌های مسجدی فعالیت‌های زیادی نشان دادند، تصریح کرد: شور و هیجان در میان بچه مسجدی‌ها شکل گرفته است و مجموعه بسیج در هر بخشی که بتواند کمک رسانی می‌کند.

به گفته محمودی، بیش از ۴ هزار پایگاه در مساجد استان وجود دارد اما هم افزایی و هم فکری کانون و پایگاه بسیج می‌تواند به رشد و تعالی محل کمک کند و مشکلات را هم با رایزنی و حل و فصل می‌توانیم بر طرف کنیم.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس اضافه کرد: برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی، تنها از طریق مسجد می‌شود گام برداشت چراکه جایگاه مسجد در اسلام مورد تاکید فراوان است.

کد خبر 5136541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha