۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴

خدابخشی در موافقت با کلیات بودجه:

تراز عملیاتی بودجه افزایش یافت/ به کلیات بودجه رای دهیم

تراز عملیاتی بودجه افزایش یافت/ به کلیات بودجه رای دهیم

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق اصلاحات خوبی در ساختار بودجه انجام داده و تراز عملیاتی بودجه نسبت به قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خدابخشی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: یکی از انتقادات در خصوص ترکیب منابع بودجه عمومی کشور بوده زیرا در این ترکیب از نظر مقداری وابستگی کشورمان به نفت و میعانات گازی پیش برآوردی انجام شده بود که از نظر محاسباتی با کسری مواجه می شدیم.

وی تاکید کرد: عدم بهبود سهم اعتبارات عمرانی که روی مرز ۱۲ درصد نگهداشته شده بود، هدررفت منابع ارزی، عدم رشد منابع مالیاتی، شرطی کردن امور مربوط به سرمایه گذاری و ... در بودجه سنواتی و گره زدن به مذاکرات ۱+۵ بوده است.  

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: پیشنهاد بنده رأی به کلیات بودجه است و یک مورد مربوط به بهبود ترکیب منابع پیشنهادی در کمیسیون تلفیق است.

خدابخشی در عین حال گفت: کمیسیون تلفیق اصلاحات خوبی در ساختار بودجه انجام داده و تراز عملیاتی بودجه نسبت به قبل افزایش یافته است.

وی گفت: در محاسبه سهم دولت از فروش نفت خام و میعانات گازی دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه شده که میانگین وزنی مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی است که این میانگین وزنی محاسبه شده براساس دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی هیچ توجیه کارشناسی ندارد و قطعا سهم دولت از فروش نفت بیشتر از ۱۹۹ میلیارد تومان است که در لایحه دولت گزارش شده بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بهبود رشد درآمدهای مالیاتی و گمرکی، این که افراد و خانواده هایی اقدام به واردات ماشین کنندکه عمدتا درآمدهای خوبی هم دارند و دریافتی گمرکی براساس ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه شود هیچ مبنای قانونی ندارد که باید اصلاح می شده و البته این اتفاق در کمیسیون تلفیق افتاده است.

کد خبر 5136865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha