۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

پنج هزار و ۶۳۰ ماینر در اصفهان کشف شد

پنج هزار و ۶۳۰ ماینر در اصفهان کشف شد

اصفهان - فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پنج هزار و ۶۳۰ ماینر در ۱۰ ماه امسال در استان اصفهان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا میرحیدری صبح سه شنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه فجر و میلاد حضرت زهرا (س) با بیان اینکه مردم همواره حامی نظام بوده و برای تأمین امنیت در جامعه با نیروهای انتظامی و نظامی همکاری دارند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی زاییده همراهی مردم مسلمان ایران با رهبر کبیر انقلاب است و از این رو حفظ و پایداری این نظام اصل اساسی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در تأمین امنیت نقش اساسی دارد، ابراز داشت: رهبر کبیر انقلاب نیروی انتظامی را محور امنیت دانستند و این امر نشانگر اهمیت مسئولیت پلیس در نظام جمهوری اسلامی است.

مهم‌ترین راهبرد ناجا خدمت به مردم است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه امروز مهم‌ترین راهبرد ناجا خدمت به مردم است، اضافه کرد: از این رو در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی ناجا تقویت روحیه ولایتمداری، توسعه و ارتقای سطح آموزش و مهارت گرایی، تحقق پلیس هوشمند، پیشگیری و مقابله با جرایم سازمان یافته در فضای حقیقی و مجازی، اشراف اطلاعاتی و تدوین اطلس موضوعی و جغرافیایی در حوزه مأموریتی است.

وی مقابله با قاچاق کالا، ارز و سوخت و مبارزه با مواد مخدر و توزیع کنندگان آن، مقابله همه جانبه با سرقت‌های خرد و کلان و کاهش تصادفات و تلفات جانی و ارتقای نظم و انضباط و ارتقای خدمات معیشتی برای کارکنان نیروی انتظامی را از دیگر اهداف نیروی انتظامی در استان اصفهان دانست.

سردار میرحیدری با بیان اینکه در زمینه مدیریت بیماری کرونا ما پشتیبان مدیریت درمان استان هستیم، اضافه کرد: در این زمینه مردم استان اصفهان همراهی خوبی را با نیروی انتظامی داشتند.

برقراری سه میلیون و ۹۰۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ اصفهان

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال سه میلیون و ۹۲۴ هزار و ۵۳۵ تماس با مرکز ۱۱۰ برقرار شده است، افزود: ۸۴ درصد این تماس‌ها و معادل سه میلیون و ۲۰۰ هزار عملیات که معادل روزانه ۵۲۴ عملیات می‌شود، انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه علی رغم آزادی زندانیان به واسطه شیوع کرونا، مشکلات اقتصادی موجود و … شاهد کاهش جرایم در استان اصفهان هستیم، ابراز داشت: البته پلیس اماکن و سرقت‌های خرد در استان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۵۱ درصد افزایش انهدام باندهای سرقت و ۲۷ درصد افزایش دستگیری‌ها در این زمینه را داشته‌ایم، ادامه داد: وقوع سرقت در استان چهار درصد افزایش داشته است که البته از میانگین کشوری شرایط بهتری را داریم.

۲گلوگاه جدید در غرب اصفهان راه‌اندازی می شود

سردار میرحیدری با بیان اینکه توسعه فعالیت نیروی انتظامی در گلوگاه‌های استان اصفهان در دستور کار است، افزود: برای این امر برای منطقه غرب استان نیز در حال راه‌اندازی دو گلوگاه هستیم.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری در استان اصفهان در ۱۰ ماه امسال بیش از هشت درصد افزایش یافته است، گفت: در این زمینه ۱۰ باند در استان منهدم شده است.

افزایش ۶ درصدی قتل در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش ۶ درصدی قتل در استان اصفهان را داریم، ابراز داشت: این امر در سه ماه اخیر افزایش یافته است واین امر را متأثر از مشکلات حوزه اقتصادی می‌دانیم.

وی ادامه داد: اغلب قتل‌های صورت گرفته در استان اصفهان مربوط به اتباع خارجی است.

سردار میرحیدری در خصوص آدم ربایی در استان اصفهان نیز ابراز داشت: ۴۶ درصد کاهش آدم ربایی در استان را داشته‌ایم و در این زمینه ۱۱۷ درصد رشد کشفیات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در هشت ماه امسال شاهد کاهش ۶ درصدی تصادفات فوتی درون شهری استان اصفهان هستیم، ابراز داشت: سهم موتورسیکلت در این زمینه پنج درصد و شهم عابران پیاده ۱۵ درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تصادفات جرحی در استان اصفهان افزایش داشته است، ادامه داد: در این زمینه همکاری شهروندان امری ضروری است چرا که با افزایش ۲۵ درصدی مجروحان رو به رو بوده‌ایم.

شنبه پرحادثه ترین روز اصفهان

وی با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی تصادفات خسارتی در استان اصفهان ابراز داشت: در این زمینه روزهای شنبه پرحادثه‌ترین روزها است و ساعت ۱۴ تا ۱۶ نیز ساعات پرحادثه حوادث است و بیشترین علت حوادث عدم توجه به جلو بوده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی ۷۸ درصد افزایش داشته‌ایم، گفت: در اعمال قانون کامیون‌ها هم ۷۱.۸ درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به آمار ۱۰ ماهه تصادفات برون شهری گفت: در این زمینه ۱۹ درصد کاهش افراد فوتی در تصادفات را داشته‌ایم و تعداد افراد مجروح نیز ۲۱ درصد کاهش یافته که این امر قابل توجه است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه خودروی سواری ۳۶ درصد از سهم فوتی‌های تصادفات برون شهری را داشته است، ابراز داشت: خودروهای سنگین در فوتی‌ها ۸ درصد و اتوبوس‌ها یک درصد بوده است.

کشف ۵ هزار و ۶۳۰ دستگاه ماینر در اصفهان

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس امنیت اقتصادی در استان اصفهان دستاوردهای خوبی را داشتیم، گفت: در این زمینه در سطح استان پنج هزار و ۶۳۰ دستگاه بوده است که اولویت اول را شاهین شهر با یک هزار و ۴۵۱ دستگاه، شهرضا با ۸۷۳ دستگاه و اصفهان با ۷۵۱ دستگاه بوده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه در حوزه پلیس پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ۱۱ هزار و ۹۲۹ نفر در استان اصفهان دستگیر شده است، ادامه داد: ۸۰ باند در این زمینه منهدم شده در این زمینه همکاری خوبی با استان‌های دیگر داشته‌ایم.

وی گفت: با تخصیص پرنده‌های جدید ضریب امنیت کویر را افزایش خواهیم داد.

کشف ۴۵ تن انواع مواد مخدر در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۵ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان در ۱۰ ماه امسال کشف شده است، ادامه داد: این میزان ۲۱ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۸۱ سایت مجرمانه در استان اصفهان شناسایی کرده‌اند، ادامه داد: در این زمینه هشت طرح عملیاتی اجرا شده و از ۹۶۳ واحد صنفی در این زمینه بازدید شده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه برداشت اینترنتی در استان اصفهان ۵۵ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: این در حالی است که کلاهبرداری رایانه‌ای ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در زمینه انتشار فیلم‌های خانوادگی شاهد ۲۴ درصدی جرایم بوده‌ایم، ادامه داد: مزاحمت‌های اینترنتی هم در ۱۰ ماه امسال ۳۰ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری را از اقدامات پلیس فتا در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: در این زمینه پرونده‌ها با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی تماس شهروندان با سامانه ۱۱۰ ابراز داشت: موارد حضوری به مراکز ۱۹۷ نیز در سال جاری حدود ۶۵ درصد رشد داشته است.

سردار میرحیدری در بخش پرسش و پاسخ با بیان اینکه مرخصی‌های زندانیان در بحران کرونا منجر به افزایش جرایم خرد شده است، اضافه کرد: در این زمین ورود جدی پلیس را داریم و عملیات‌ها افزایش یافته است.

برخورد با بی حجابی کار پلیس نیست

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد با بی حجابی کار پلیس نیست، اضافه کرد: این امر باید از سوی دستگاه‌های فرهنگی انجام شود، نمی‌توان با گفتمان پلیسی شهروندان را ارشاد کرد و باید گفتمان متناسبی باید در این زمینه صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه به دنبال پای کار آوردن دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه هستیم، ادامه داد: این در حالی است که این دستگاه‌ها منتقد پلیس هستند و باید در این خصوص همدلی ایجاد و طرح‌های مشترک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب تنها ویژه بانوان نیست، اضافه کرد: امروز وضعیت مردان خیلی بدتر از بانوان است.

اغلب گروگانگیری‌ها در اصفهان به دلیل اختلاف حساب در فروش مواد مخدر است

سردار میرحیدری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در زمینه جزئیات جرایم آدم ربایی در استان اصفهان اظهار داشت: همه افراد گروگانگیر شده بالای ۱۴ سال سن داشتند و بیشتر در زمینه اختلاف حساب در زمینه توزیع مواد مخدر بوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص عمده ترین فعالیت سایت‌های مجرمانه نیز گفت: ۶۲ درصد در زمینه جرایم اقتصادی و کلاهبرداری ۴۸ درصد بوده است که بیشترین آسیب دیدگان نیز بانوان بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در مرزها قیمت مواد مخدر کاهش یافته است، افزود: این امر منجر به افزایش واردات شده است ضمن اینکه باید توجه داشت مواد به صورت نسیه هم به قاچاقچیان داده می‌شود.

کشف ۱۰۰ تن شیر خشک قاچاق در اصفهان

وی با اشاره به کشف ۱۰۰ تن شیر خشک قاچاق در استان اصفهان اظهار داشت: در این زمینه در توزیع شرکت‌ها دچار مشکل هستند و باید در زمینه صادرات این محصول توجه جدی صورت گیرد.

کد خبر 5136975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha