۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰

بر اساس نظرسنجی جدید؛

نیمی از مردم آمریکا خواهان محکومیت ترامپ هستند

نیمی از  مردم آمریکا خواهان محکومیت ترامپ هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که نیمی از مردم این کشور خواستار محکوم شدن «دونالد ترامپ» بواسطه تحولات کنگره هستند.

به گزار ش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط موسسه ماریست (Marist) انجام شده نشان می دهد که ۵۰ درصد از مردم آمریکا خواستار محکوم شدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور، در جلسه استیضاح وی در سنا هستند.  

دلیل تمایل این افراد برای محکوم شدن ترامپ، حوادثی است که در ماه ژانویه در کپیتال هیل رخ داد و ساختمان کنگره آمریکا به اشغال هواداران ترامپ درآمد.  

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۴۱ درصد از شرکت کنندگان در این پرسش و پاسخ نیز خواستار تبرئه ترامپ شده اند.  

مجلس نمایندگان آمریکا روز ۱۳ ژانویه (۲۴ دی) با ۲۳۲ رای موافق در برابر ۱۹۷ رای مخالف طرح استیضاح دونالد ترامپ را به دلیل «تحریک به شورش» تصویب کرده بود. جلسات «محاکمه» رئیس جمهوری پیشین آمریکا البته قرار است با حضور وکلای او و در غیاب شخص وی از روز ۹ فوریه (۲۱ بهمن) آغاز شود.

در جریان بررسی طرح استیضاح در مجلس سنا گروهی از اعضای مجلس نمایندگان که از آنها به عنوان «مدیران استیضاح» یاد می شود برای طرح اتهام رئیس جمهوری پیشین در مجلس سنا حاضر خواهند شد. این گروه از اعضای مجلس نمایندگان در واقع در روند «محاکمه» دونالد ترامپ نقشی مشابه دادستان ها ایفا خواهند کرد.

کد خبر 5137192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha