۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خبر داد؛

تحصیل ۲۰ هزار دانش‌آموز از ۵ کشور در البرز

تحصیل ۲۰ هزار دانش‌آموز از ۵ کشور در البرز

کرج - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: ۲۰ هزار دانش‌آموز اتباع از پنج کشور خارجی زیر پوشش آموزش و پرورش استان قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی عصر سه‌شنبه در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش البرز به ریاست نماینده ولی فقیه در استان که با حضور حاجیان‌زاده دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یاد و نام امام خمینی (ره) این معلم انقلاب و همچنین شهدای تعلیم و تربیت را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه امروز آغاز فعالیت نودانشجویان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به میزبانی استان البرز صورت گرفت، تصریح کرد: در این مراسم به دستاوردهای بی‌نظیر علمی کشور اشاره شد، به ویژه در عدالت آموزشی کشور که ۹۰ درصد دانش‌آموزان از نعمت آموزش برخوردار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: در همین شرایط کرونایی از دستاوردهای نظام این است که در بستر فضای مجازی و شبکه شاد با تمام مشکلاتی که دارد هیچ دانش‌آموزی از فراگیری آموزش بی‌بهره نیست.

افتخارآفرینی دانش‌آموزان البرز در المپیادهای مختلف

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استان البرز در المپیادهای مختلف موفق به کسب مدال طلا شدند، خاطرنشان کرد: در میادین علمی بین‌المللی که در مرحله دوم برگزار می‌شود نیز قطعاً این مدال‌ها را به دست می‌آوردند که این امر اعتماد به نفس و خودباوری دانش‌آموزان را می‌رساند.

قاسمی ادامه داد: ۲۰ هزار دانش‌آموز اتباع از پنج کشور خارجی زیر پوشش آموزش و پرورش استان البرز قرار گرفته‌اند، این امر از برکات و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: در استان البرز نیازمند مدارس شبانه‌روزی نیستیم، البته در دهه‌های گذشته دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: رسالت و مأموریت کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش البرز این است که ما بتوانیم در آموزش و پرورش کشور از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه بهره لازم را ببریم‌.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیتی که در این استان حاکم است، بیشتر از استان‌های دیگر نیازمند همکاری با حوزه علمیه هستیم، تصریح کرد: تکثر فرهنگی، اقلیت‌های مذهبی، خرد فکری مختلف و حتی حاشیه‌نشینی ضرورت همکاری این نهاد در راستای کمک به آموزش و پرورش می‌طلبد.‌

ضرورت همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش

قاسمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش البرز بیان کرد: این کمبود به ویژه در حوزه پرورشی و مشاوره وجود و ضرورت دارد، حوزه علمیه در این خصوص با ما همکاری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در تشریح اقدامات این کمیته متذکر شد: معرفی طلاب طرح امین و روشنا در مدارس و حضور طلاب در شبکه شاد، تسهیل‌گری و ارسال دستورالعمل تولید محتوای آموزشی طلاب برای بارگذاری مطالب با همکاری حوزه علمیه و … از جمله اقدامات کمیته در راستای پیشبرد اهداف این دو نهاد است.

کد خبر 5137582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha