۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ کشتی در بین دانش آموزان استان فارس

لزوم ترویج فرهنگ کشتی در بین دانش آموزان استان فارس

شیراز - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان تربیت بدنی باید به ترویج فرهنگ کشتی در بین دانش آموزان که همان مرام پهلوانی و قهرمانی است بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد اسماعیلی ظهر چهارشنبه در جلسه برخط با فرهنگیان و دانش آموزان سراسر استان با موضوع طرح کنترل وزن و چاقی «کوچ» با حضور رئیس فدراسیون کشتی ایران از طریق شبکه شاد گفت: باید مرام قهرمانی و پهلوانی را از یکدیگر جدا کرد و اگر قهرمانی در ذیل پهلوانی به دست بیاید پایا و ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: ورزش کشتی از دیرباز با فرهنگ ما مردم ایران عجین بوده و در زمره ورزش‌هایی است که با نمادها و نشانه‌های فرهنگ کهن و اصیل ایرانی اسلامی ساخته و پرداخته شده است.

اسماعیلی افزود: احترام به بزرگ‌تر، کسب قهرمانی در ذیل پهلوانی، مرام و اخلاق محوری و نوع دوستی از شاخصه‌های اصلی ورزش کشتی است.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم دانش آموزان را با فرهنگ ورزش کشتی آشنا کنیم تا حتی اگر به رشته‌های ورزشی دیگر ورود کردند با فرهنگ ورزش زورخانه ای و کشتی وارد آن رشته شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ما فرهنگیان نیز وظیفه داریم فرهنگ و رفتار کشتی گیران را در خود تقویت کنیم تا دانش آموزان با الگو گیری و سرمشق قرار دادن ما معلمان در مسیر صحیح و درست قدم بردارند.

اسماعیلی افزود: توصیه‌ها و نکته‌های بهداشتی در رابطه با طرح کوچ «کنترل وزن و چاقی» را جدی بگیرند و حتماً زمان خاصی را به ورزش‌های خانگی اختصاص دهند.

وی اظهار کرد: برای نیل به موفقیت لازم است انسان تلاش و کوشش کافی را داشته باشد و سپس با ایمان به خداوند به دور از هرگونه تکبر و غرور برای حصول موفقیت گام‌های نهایی را بردارد.

کد خبر 5138216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha