۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۱۰

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه:

۲۵۷ مدرسه کانکسی در کرمانشاه وجود دارد

۲۵۷ مدرسه کانکسی در کرمانشاه وجود دارد

کرمانشاه- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: هم اکنون ۲۵۷ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرزبان نظری بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ساخت یک مدرسه یک کلاسه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز داشته که در مجموع برای ساخت و جایگزین کردن ۲۵۷ مدرسه کانکسی ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به زلزله آبان ماه ۹۶ کرمانشاه افزود: ۷۵۸ مدرسه در مناطق زلزله استان کرمانشاه وجود داشته که از این تعداد ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس معادل ۱۱ درصد مدارس سطح استان بر اثر این زلزله آسیب دیدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه ادامه داد: از تعداد مدارس آسیب دیده ۵۳ مدرسه در روستاها و ۲۵ مدرسه در شهرها بر اثر زلزله کاملاً تخریب شدند.

نظری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید از تهدیدها فرصت سازی شود، افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری، از این تهدید نهایت استفاده را کرده به طوری که غیر از مدارس آسیب دیده ۲۹۲ مدرسه‌ای که نیاز به بازسازی داشت را در این مناطق تخریب و مجدداً ساخت.

وی تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۲۲۱ کلاس درس با ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده که از این اعتبار ۱۹۵ میلیارد تومان توسط دولت و ۱۵۵ میلیارد تومان توسط خیرین تأمین شده است.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در حالت عادی ۱۲ سال طول می‌کشید تا این تعداد مدارس در سطح استان کرمانشاه مورد نوسازی و بازسازی قرار می‌گرفت، اما در سایه حمایت‌های دولت و خیرین از تهدید زلزله به بهترین نحو ممکن استفاده شد.

نظری با اشاره به نقش پررنگ خیرین در زلزله کرمانشاه بیان کرد: ۴۷۰ کانکس برای ادامه روند آموزش دانش آموزان توسط خیرین در کمترین زمان ممکن بعد از وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده مستقر شد.

وی ادامه داد: بعد از شروع کار بازسازی مدارس آسیب دیده، از سال ۹۷ بحث جمع‌آوری کانکس‌ها شروع و تاکنون ۱۷۹ مدرسه کانکسی در سطح استان جمع‌آوری شده است.

نظری تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۸ مدرسه کانکسی با ۳۰۰ کلاس درس در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که آمار دانش آموزان این مدارس کمتر از ۲۰ نفر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع و در استان کرمانشاه تا قبل از وقوع زلزله ۵.۷ مترمربع بود، هم اکنون این سرانه در استان به ۶.۴۱ مترمربع رسیده است.

نظری به بحث اصلاح سیستم گرمایشی مدارس سطح استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲ تا ۹۸ حدود یک هزار و ۳۴۱ مدرسه با چهار هزار و ۹۲۷ کلاس درس و اعتبار ۵۳ میلیارد تومان استانداردسازی شده است.

وی ادامه داد: ۸۲۱ مدرسه در سطح استان نیاز به اصلاح سازی سیستم گرمایشی داشته که در سال ۹۹ قراردادی با برآورد اعتبار ۲۰ میلیارد تومان برای این موضوع منعقد شد، هم اکنون میانگین پیشرفت کار ۷۰ درصد است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه به پروژه‌های افتتاحی دهه مبارک فجر سال جاری اشاره کرد و گفت: طی این ایام ۳۰ مدرسه با ۱۴۸ کلاس درس و مساحت ۱۶ هزار و ۳۳۰ مترمربع با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد ۱۴ مدرسه در مناطق زلزله زده قرار داشته و روز شنبه ۱۸ بهمن ماه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

کد خبر 5138293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha