۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۲۵

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

نقد علمی آرای قضایی نقش موثری در رشد و ارتقاء دستگاه قضا دارد

 نقد علمی آرای قضایی نقش موثری در رشد و ارتقاء دستگاه قضا دارد

تبریز- رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: نقد علمی آراء دادگاه‌ها توسط نخبگان و اساتید دانشگاهی حوزه حقوق می‌تواند نقش بسزایی در رشد و ارتقای دستگاه قضایی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در نشست نقد آرای قضائی دادگستری استان که با حضور قضات مجرب دادگستری و اساتید دانشگاهی و وکلای کانون وکلای دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های تحولی قوه قضائیه استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان جامعه در ارتقای جایگاه دستگاه قضائی یکی از اولویت‌های دادگستری استان به شمار می‌رود.

وی افزود: به منظور پیشبرد سیاست‌های کلان قوه قضائیه در فراهم کردن بسترهای تضارب و نقد آرا قضائی برای احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت آرا صادره از دادگاه‌های استان با حضور نخبگان و اساتید حوزه حقوق، به نقد و بررسی گذاشته می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نقد علمی آرا دادگاه‌ها توسط نخبگان و اساتید دانشگاهی حوزه حقوق می‌تواند در رشد و ارتقا دستگاه قضائی نقش بسزایی ایفا کند.

وی تاکید کرد: تبیین و نقد آرا دستگاه قضائی در حوزه پژوهش در دستگاه قضائی کمک علمی خوبی به قضات بوده و در اتقان آرا تأثیرگذار است.

طی این نشست آرا قضائی صادره از شعبات مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت که نتایج آن در قالب کتاب از طریق دادگستری استان منتشر خواهد شد.

کد خبر 5138589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha