سخنگوی جنبش حماس:

تخریب منازل فلسطینیان ادامه سیاست پاکسازی قومی رژیم صهیونیستی است

تخریب منازل فلسطینیان ادامه سیاست پاکسازی قومی رژیم صهیونیستی است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)روز پنج شنبه اظهار داشت که تخریب منازل فلسطینیان در منطقه «حمصه الفوقا» تداوم سیاست پاکسازی قومی و نوعی تروریسم سازمان یافته از سوی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حماس، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز پنج شنبه در سخنانی گفت که تخریب منازل فلسطینی‌ها در منطقه «حمصه الفوقا» در شمال دره اردن واقع در کرانه باختری ادامه سیاست پاکسازی قومی از سوی رژیم صهیونیستی است که از ده‌ها سال پیش علیه ملت فلسطین آغاز شده است.

حازم قاسم در ادامه افزود: «جنایت رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌ها در حمصه الفوقا ادامه تروریسم سازمان یافته این رژیم است که هر روز علیه مردم فلسطین در همه جا اعمال می‌شود».

وی همچنین گفت که «تشدید اقدامات این رژیم برای کوچاندن اجباری ساکنان کرانه باختری و تلاش گسترده آن برای الحاق اراضی فلسطینی به خاک خود، کوچک شمردن قوانین و مقررات بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد».

سخنگوی حماس در ادامه خاطرنشان کرد: «این جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را تنها می‌توان با افزایش مقاومت فراگیر و یکپارچه متوقف کرد».

گفتنی است، سران رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۲۰ عملیات تخریب را تنها در قدس اشغالی انجام دادند؛ عملیاتی که با هدف توسعه شهرک‌سازی‌ها و یهودی سازی قدس انجام می‌شود.

مرکز حقوق اقتصادی و اجتماعی فلسطین نیز پیشتر اعلام کرد که شهرک سازیها در اراضی اشغالی طی سال ۲۰۲۰ به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و این مسأله باعث شد تا شرایط اقتصادی و اجتماعی فلسطینیان بیش از پیش سخت شود.

کد خبر 5139240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha