۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

کیفی سازی فعالیت کانون های مساجد از طریق «فهما» مد نظر قرار دارد

کیفی سازی فعالیت کانون های مساجد از طریق «فهما» مد نظر قرار دارد

رشت- مدیر ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به فعالیت ۹۳۲ کانون مساجد در استان، تأکید کرد: کیفی سازی فعالیت کانون های مساجد از طریق «فهما» مد نظر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی رضوانی نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری دهه فجر با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان در این ایام، گفت: کار گروه مساجد کانون‌های فرهنگی گیلان که تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعال است توانسته برنامه‌های ویژه مساجد را طراحی و اجرا کرده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از اجرای ۸۸ برنامه‌های فرهنگی توسط کانون‌های فعال در مساجد خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هشت هزار بسته معیشتی جهت گرامیداشت هشت هزار شهید گیلان بین نیازمندان بخش شده است.

جذب ۷.۱ میلیارد تومان اعتبار برای کانون‌های مساجد گیلان

وی با اشاره به اینکه همزمان با فرا رسیدن روز مادر ۱۶۰۰ بسته گوشت در بین هزار و ششصد زن سرپرست خانوار توسط کانون‌های فرهنگی در سراسر شهرهای گیلان توزیع شد، افزود: برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری مسابقه انقلاب در فضای مجازی و توزیع غذای گرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مناسبت دهه فجر به اجرا در آمده است.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به دیگر فعالیت‌های این کانون‌ها، ادامه داد: گروه‌های سرود خیابانی، پویش هر خانه یک پرچم، ویزیت رایگان، ایستگاه‌های صلواتی جشنواره غذاهای بومی و محلی نیز از مورد استقبال واقع شده است‌

وی به اجرای طرح «فهما» اشاره و تاکید کرد: فهما برای شناسایی ظرفیت‌های مساجد توانمند کشور معرفی و امکان ارزیابی مدیریت مساجد را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌سازد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه فهما بیش از هشت میلیارد ریال توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال گذشته تخصیص اعتبار داشته است، افزود: گیلان نیز در کانون‌های برتر کشور یک نماینده داشته که چهار کانون شایسته تقدیر و ۸۵۰ کانون نیز امتیازات ویژه کشوری را دریافت کرده‌اند.

وی از جذب اعتبار هفت میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان برای کانون‌های فعال گیلان خبر داد و اضافه کرد: دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز وام بدون سود مشارکتی در اختیار کانون‌ها قرار گرفته است.

فعالیت ۹۳۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان

حجت الاسلام رضوانی نژاد با تاکید بر اینکه کانون‌ها باید توانمندی‌های مجموعه خود را در عرصه ثبت مستندات ارائه کنند تا مورد حمایت قرار گیرند، افزود: کیفی سازی کانون‌ها از طریق سامانه فهما در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جایگاه گیلان توسط مجموعه فهما در سال جاری، گفت: در جداول شهرستانی آستانه اشرفیه با هشت هزار و ۶۵۹ امتیاز در رتبه اول و بندرانزلی، لاهیجان شفت نیز در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند.

رضوانی نژاد با اشاره به اینکه کانون‌ها در ۴۸ رده عنوانی تشکیل شده و به علت شیوع بیماری کرونا بیشتر فعالیت‌ها عرصه فضای مجازی گسترش یافته است، اذعان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با حداکثر توان در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی در حال فعالیت هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در ادامه گفت: اختتامیه نیز در ۲۲ بهمن سال جاری برگزار و ۱۸ اسفند نیز برندگان در سطح کشوری معرفی و همزمان با سالروز تأسیس کانون‌ها تجلیل می‌شوند.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به فعالیت ۲۵ هزار و ۹۵۸ کشوری در فهما سال ۱۳۹۹ ادامه داد: گیلان نیز از ۹۳۲ کانون فعال برخوردار بوده که ۱۲۰ مدیر خانم در سطح کانون‌های گیلان فعال و ۲۱۷ مدیر کانون از تحصیلات مقطع دکتری برخوردارند.

کد خبر 5142311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha