۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۱۶

به‌صورت مجازی انجام شد؛

برگزاری جشن سالروز پیروزی انقلاب در سفارت ایران در امارات

برگزاری جشن سالروز پیروزی انقلاب در سفارت ایران در امارات

جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران در امارات، بصورت مجازی برگزار شد و میهمان ویژه دولت امارات در این مراسم، عبدالله بن طوق، وزیر اقتصاد این کشور بود که به‌صورت ویدئو کنفرانس شرکت و سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران در امارات، به‌صورت مجازی برگزار شد. میهمان ویژه دولت امارات در این مراسم، عبدالله بن طوق، وزیر اقتصاد این کشور بود که به‌صورت ویدئو کنفرانس شرکت و سخنرانی کرد.

همزمان با این مراسم، عالیجنابان شیخ خلیفه بن زائد، رئیس امارات عربی متحده، شیخ محمد بن راشد، معاون رئیس دولت، نخست وزیر امارات و حاکم دبی و شیخ محمد بن زائد، ولیعهد ابوظبی در پیام‌های جداگانه‌ای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، تبریک گفتند.

در مراسم مجازی بزرگداشت انقلاب اسلامی در سفارت کشورمان در ابوظبی، عبدالله بن طوق، وزیر اماراتی، در سخنانی ضمن تبریک سال جدید میلادی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به رئیس و کادر دیپلماتیک سفارت کشورمان در ابوظبی و شهروندان ایرانی مقیم امارات گفت: دو کشور امارات و ایران از لحاظ جغرافیایی بهم نزدیکند و برای سالهای متمادی روابط فرهنگی و تجاری با یکدیگر دارند. افزون بر آن، دو کشور و ملت دارای روابط تاریخی و دیرینه با هم هستند.

این مقام اماراتی افزود: در حالیکه جمهوری اسلامی ایران این مناسبت تاریخی را جشن می‌گیرد، ما در امارات بر عمق و امکانات روابط برادرانه تاکید و از نقش جامعه ایران در توسعه و پیشرفت کشور خود قدردانی می‌کنیم.

عبدالله بن طوق، فرصت را غنیمت شمرده و از پیشرفت روابط امارات و ایران در زمینه‌های مختلف استقبال و تاکید کرد:
در عرصه اقتصادی، همکاری بین امارات و ایران در تجارت و سرمایه گذاری شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای بوده است و دو کشور به منظور بهره‌برداری از فرصتهای خوب اقتصادی همواره با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

«سید محمد حسینی» رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در امارات نیز در این مراسم با ذکر دستاوردهای علمی، اقتصادی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته با وجود مشکلات و تحریم‌های فراوان، بر نقش مردم کشورمان در حمایت و پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب تاکید کرده و این امکانات را ظرفیتی مهم برای توسعه روابط میان دو کشور دانست.

سید محمد حسینی با اشاره به نظر مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس جمهور محترم و ظریف، وزیر امور خارجه بر تعامل سازنده و گسترش روابط حسنه با همسایگان خصوصاً کشور دوست و برادر، امارات عربی متحده تاکید کرد و ملاقات‌های بسیار خوب خود با مسئولین عالیرتبه اماراتی و عالیجنابان شیوخ حاکم، را در مدت کوتاه اخیر، نشانه وجود نگاه مثبت میان دو کشور برای توسعه روابط برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این روابط شاهد گسترش هر چه بیشتر باشد.

کد خبر 5144692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی GB ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 0
      پس روابط فیمابین خدا رو شکر خوبه که در آنجا سفارت خانه داریم.