۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰

امام جمعه کرمانشاه:

اعتماد به آمریکا یک خطای راهبردی است

اعتماد به آمریکا یک خطای راهبردی است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز آمریکا دیگر یک ابرقدرت نیست، گفت: تا زمان لغو تحریم ها ایران به برجام باز نخواهد گشت و اعتماد به آمریکا یک خطای راهبردی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت آیت الله علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با تشکر از حضور مردم همیشه در صحنه کرمانشاه در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: شرکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت خودرویی و موتوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حقیقتاً با ارزش بود زیرا این حرکت دفاع و پشتیبانی از انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن می‌فرماید از حدود و مرزهای تعیین شده خارج نشوید، افزود: یکی از وظایف مهم همه مسلمانان رعایت حدود الهی است زیرا زندگی دارای قوانینی است تا ما انسان‌ها طغیان نکنیم و سعادتمند شویم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امام خمینی (ره) وقتی تبعید شد و سختی‌ها را تحمل می‌کردند فقط یک جمله داشتند و آن دفاع از حدود الهی بود و ۱۲ الی ۲۲ بهمن برای حفظ مرزهای اسلام بود.

علما خاطر نشان کرد: وقتی امام حسین (ع) به سمت کربلا حرکت کردند، فرمودند: من خانواده‌ام را برای امر به معروف و نهی از منکر به خطر می‌اندازم تا اسلام حفظ شود.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان نیرو هوایی، گفت: نیروی هوایی و ارتش حق بزرگی به گردن انقلاب دارند زیرا تمام قدرت رژیم پهلوی به پشتیبانی ارتش بود و رهبر انقلاب در دیدار این قهرمانان راه را برای ملت و دولت که امور اجرایی کشور را در دست دارد مشخص کردند و بازگشت به برجام را منوط به لغو تحریم‌ها کردند.

علما بیان کرد: ایران امروز قدرت خاورمیانه است و آمریکا و اروپایی‌ها این را به خوبی می‌دانند و تا زمانی که تحریم‌ها لغو و راستی آزمایی صورت نگیرد ایران به برجام باز نخواهد گشت.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: امام راحل آمریکا را در سال ۱۳۴۲ خرد کرد و در مقابل غرب و شرق ایستاد و امروز آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و رو به افول است و ایران چنان قدرتمند شده که حتی وعده‌های روی کاغذ آنها را قبول نمی‌کند.

وی افزود: شیخ‌های حاشیه خلیج فارس باید بدانند که آمریکا از هیچکس حمایت نمی‌کند و اتکا به آمریکا یک خطای راهبردی است زیرا آنان در ۱۰۰ سال اخیر هیچکس را نجات نداده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: فردا نخستین روز از ماه رجب، ماه عبادت و تذهیب نفس، استغفار و دعا است و ماه رجب و شعبان ورودی ماه مبارک رمضان هستند و آیت الله بهجت این بنده خوب خدا این ۲ ماه را به ماه رمضان وصل می‌کرد و روزه می‌گرفت.

کد خبر 5145037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha