۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۴۲

فرماندار مهاباد:

۳۰درصد از مغازه های بازارچه مهاباد در آتش سوخت/۴نفر مجروح شدند

۳۰درصد از مغازه های  بازارچه مهاباد در آتش سوخت/۴نفر مجروح شدند

ارومیه- بزرگترین بازارچه کالاهای خارجی مهاباد ساعت ۱۲ جمعه شب دچار آتش سوزی شد و ماموران ایستگاه‌های آتش نشانی با حضور به موقع در محل حادثه، موفق به مهار آتش سوزی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آتش سوزی در راسته قدیم بازارچه معروف به «اصغری» روی داد و مأموران ایستگاه‌های آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

این بازارچه که با عنوان بازارچه کالاهای خارجی "اصغری" مهاباد معروف است و در بلوار "شهید محمد امین احمدی" مهاباد واقع شده، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز شنبه دچار آتش سوزی شد.

فرماندار مهاباد در خصوص آخرین وضعیت این حادثه در گفتگو با خبرنگاران از مهار شدن آتش سوزی در بازارچه مهاباد خبر داد و گفت: آتش سوزی بازارچه اصغری مهاباد شب گذشته در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد شنبه رخ داد و به علت اینکه این بازار بازارچه پوشاک بود آتش سوزی سریع گسترش پیدا کرد.

عارف خضرلو با بیان اینکه بعد از شروع آتش سوزی و تماس شاهدین عینی با آتش نشانی، همکاران بعد از چهار دقیقه در محل حاضر و اقدام به مهار آتش کردند ادامه داد: برای مهار هر چه سریع‌تر آتش، همکاران آتش نشانی از تمام امکانات و توان خود استفاده کرده و نیز نیروهای کمکی از شهر نقده برای مهار آتش در محل حاضر شدند.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه در این آتش سوزی تعداد ۴۰ تا ۵۰ مغازه شامل ۳۰ درصد دچار آسیب شدند و علت و میزان خسارت حادثه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: در این حادثه خسارت جانی نداشتیم و تعداد سه نفر که یکی از آن‌ها جزو همکاران آتش نشانی بود دچار دود گرفتگی و آسیب جزئی شده بودند.

خضرلو با بیان اینکه: علاوه بر این، آتش سوزی جزئی در پارک مهاباد طی شب گذشته اتفاق افتاد که توسط نیروهای آتش نشانی مهار شد و مشکلی خاصی در این خصوص به وجود نیامده است، افزود: به دلیل وسعت آتش سوزی در این بازارچه از نیروهای آتش نشانی شهرستان نقده، ارتش و مجتمع پتروشیمی مهاباد نیز برای اطفای حریق درخواست کمک گرفته و با ۱۳ دستگاه خودرو آتش نشانی این حریق مهار شد.

فرماندار مهاباد گفت: هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده و بررسی در مورد میزان خسارت دقیق و علت اصلی حادثه در حال بررسی کارشناسان است ولی میزان خسارت بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 5145385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha