۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵

نماینده رودسر و املش در مجلس خبر داد؛

بهره برداری از فاز نخست تصفیه خانه طول لات رودسر تیر ماه سال۱۴۰۰

بهره برداری از فاز نخست تصفیه خانه طول لات رودسر تیر ماه سال۱۴۰۰

رودسر- نماینده رودسر و املش در مجلس با اشاره به حل مشکل اعتباری پروژه تصفیه خانه طول لات، گفت: فاز نخست این پروژه تیر ماه سال ۱۴۰۰ بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمد صفری پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برخی پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان‌های رودسر و املش، اظهار کرد: اتمام پروژه جاده شلمان به املش از پروژه‌هایی مهم در دست اجرا است بخشی از این پروژه اجرا و بخش دیگر از روند کندی برخوردار است.

وی کمبود و عدم تأمین مصالح را از مهم‌ترین مشکلات اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: بر اساس قرار داد، پیمانکار می‌تواند ۴۴ کیلومتر آن را منتقل کند.

نماینده رودسر و املش به نبود مصالح و مشکلات موجود برای تأمین آن در این دو شهرستان اشاره کرد و گفت: بخشی از مصالح از طریق بتن ریزی و بخش دیگر با پیگیری‌های صورت گرفته از آب منطقه‌ای تأمین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های دو شهرستان برای تأمین مصالح، اضافه کرد: با توجه به معضل شن خواری و کوه خواری در برخی از مناطق استان گیلان و حساسیت منابع طبیعی و محیط زیست اما باید این موضوع که به یکی از دغدغه اجرای پروژه‌ها تبدیل شده با پیگیری و همکاری دستگاه‌ها حل شود.

صفری همچنین به اجرای پروژه تصفیه خانه طول لات نیز اشاره و تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه آب شرب هفت شهر در شهرستان‌های رودسر و املش را تأمین می‌کند که متأسفانه پیشگیر قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ردیف اعتبارات این پروژه برای آب منطقه‌ای، اظهار کرد: با تأمین این میزان اعتبار پیمانکار با جدیت به کار خود ادامه می‌دهد.

نماینده رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه فاز نخست این پروژه تیرماه سال ۱۴۰۰ افتتاح و بهره برداری خواهد شد، ادامه داد: عمده مشکل اجرای این پروژه تأمین منابع مالی بود که خوشبختانه تأمین شد.

وی به برخی دیگر از پروژه‌های در دست اجرا در حوزه سلامت و ورزش شهرستان رودسر اشاره و تأکید کرد: پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار و تأمین تجهیزات بهداشتی و درمانی انجام شده است.

حجت الاسلام صفری با اشاره به اشکالات فراوان موجود در لایحه بودجه ۱۴۰۰، افزود: هنوز وضعیت لایحه بودجه مشخص نیست و باید دید دولت چه تغییراتی در این لایحه اعمال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عدم توجه دولت به اصلاح اشکالات مطرح شده از سوی مجلس سبب می‌شود تا این لایحه رد و چند ماه باقیمانده از عمر دولت با تعیین تنخواه ادامه یابد و قطعاً عدم تصویب بودجه به اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها ماه‌های آینده آسیب خواهد زد.

نماینده رودسر و املش همچنین به موضوع برجام و مذاکره نیز اشاره کرد و افزود: ایران در سال‌های اخیر حسن نیت خود را با اجرای همه تعهدات نشان داده و حال نوبت اروپا و یا آمریکا است.

وی با تأکید بر اینکه حفظ منافع ملی و عزت ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: هر گونه اقدام دیگری از سوی مسئولان ایرانی برخلاف نظر رهبری به عزت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب وارد می‌کند و این بار نوبت آمریکا است تا بدون چشمداشت همه تحریم‌ها را بردارد.

کد خبر 5145560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha