۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۴

با شعرخوانی شاعران پیشکسوت؛

شب شعر جشنواره شعر و داستان انقلاب برگزار شد

شب شعر جشنواره شعر و داستان انقلاب برگزار شد

شب شعر دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب، با شعرخوانی شاعران پیشکسوت و تعدادی از راه‌یافتگان به مرحله نهایی در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، شب شعر دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب، عصر دیروز یکشنبه ۲۶ بهمن با شعرخوانی شاعران پیشکسوت و تعدادی از راه‌یافتگان به مرحله نهایی در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم که سعید بیابانکی اجرای آن را برعهده داشت، صادق رحمانی، علی محمد مودب و علی داوودی اشعار خود را برای حاضران خواندند.

در ادامه دادیار حامدی، طیبه شامانی، رضا یزدانی، حسنا محمدزاده، سید سلمان علوی گنابادی، علی سلیمانی، مائده هاشمی، عاطفه جوشقانیان هم از شاعران جوان کشور که به مرحله نهایی بخش شعر جشنواره راه یافته‌اند، به شعر خوانی پرداختند.

افتتاح تالار جلسات زنده‌یاد صفارزاده

در حاشیه این مراسم، تالار جلسات زنده‌یاد طاهر صفارزاده افتتاح شد. در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، مهندس صفارزاده، محمدرضا سهرابی نژاد، صادق رحمانی، عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، علی داودی مدیر دفتر شعر و ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و عباس حسین‌نژاد قائم مقام مرکز سپهر سوره هنر و تعدادی از شعرا و پژوهشگران حوزه ادبیات برگزار شد، حاضران به بیان خاطرات خود از فعالیت‌های فرهنگی و سلوک اخلاقی این زن اندیشمند مسلمان پرداختند.

محمدرضا سهرابی‌نژاد شاعر پیشکسوت در این برنامه، درباره زنده‌یاد صفارزاده گفت: ایشان از پایه گذاران حوزه هنری بودند. خانم صفارزاده اگرچه در غرب تحصیل کرده و سال‌ها در دانشگاه‌های کشورهای مختلف تدریس کرده بودند اما مطالعه عمیق و دقیقی در زمینه قرآن و دین پژوهی داشتند و ترجمه ایشان از قرآن، به اذعان محققان این حوزه، ترجمه‌ای بسیار قوی است.

وی افزود: افتتاح این تالار، همزمان با جشنواره شعر و داستان انقلاب را باید به فال نیک گرفت. زنده یاد طاهره صفارزاده با تمام بزرگی و شکوه علمی که داشتند خادم دین و انقلاب بودند، ایشان شاعر عاقبت به خیری بودند.

صادق رحمانی دیگر شاعر پیشکسوت نیز در این مراسم درباره طاهر صفارزاده گفت: ایشان زندگی سراسر تلاش و مجاهدتی در زمینه ادبیات، دین پژوهی و ترجمه داشتند، سال‌های اولیه فعالیت ایشان، بیشتر به ادبیات و شعر معطوف بود که دوران موفقی بود، از ویژگی‌های شعر ایشان، زبان بدون پیرایه است، بعدها هم که ایشان به ترجمه روی آوردند در این زمینه هم بسیار موفق بودند ترجمه قرآن، دعای کمیل و بخش‌هایی از نهج الفصاحه به زبان انگلیسی ازجمله ترجمه‌های بسیار خوب ایشان در زمینه دینی است.

این شاعر گفت: ایشان از جمله زنانی بودند که نشان موفقیت زن ایرانی را کسب کردند و جزو برگزیدگان نهضت اسلامی بودند که هم در زمینه ادبیات موفق بودند، هم نظریه‌پرداز بودند و هم دین پژوه.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و یکی از شاگردان امام خمینی (ره)، به بیان خاطراتی از سلوک رفتاری طاهره صفارزاده و همچنین دیدار وی با امام (ره) پرداخت و شعری را که وی برای رهبر انقلاب در هنگام اقامت در پاریس سروده بود، در مراسم خواند.

حجت الاسلام دعایی در سخنرانی خود نیز گفت: مقام معظم رهبری هم هنگامی که این زن اندیشمند مسلمان به ملاقاتشان رفتند، از تیم حفاظت خواسته بودند که با احترام بسیار از ایشان استقبال شود.

مهندس صفارزاده برادر زنده یاد طاهره صفارزاده نیز در این مراسم، با بیان اینکه این شاعر هیچ دلبستگی به مال و مقام دنیایی نداشت، گفت: ایشان بابت بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی که انجام دادند هیچ حقوقی دریافت نمی‌کردند و حتی از سازمانی که ۱۷ سال در آنجا فعالیت کردند هیچ مبلغی دریافت نکردند.

کد خبر 5147679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha