۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۷

پیش همایش «شیخ شهید محمد خیابانی، معلم تحول‌آفرین» برگزار می‌شود

پیش همایش «شیخ شهید محمد خیابانی، معلم تحول‌آفرین» برگزار می‌شود

تبریز- دبیر همایش بین‌المللی شهید شیخ محمد خیابانی اعلام کرد: پیش همایش معلمان و دانش آموزان با عنوان «شیخ شهید محمد خیابانی، معلم تحول‌آفرین و هویت‌ساز» در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام الیاس ابراهیمی اعلام کرد: این پیش همایش به عنوان آخرین پیش همایش و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و با حضور تعداد محدودی از معلمان و دانش آموزان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز پنچ شنبه ۳۰ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل باشگاه فرهنگیان آذربایجان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون پنج پیش همایش برای برگزاری همایش بین المللی شیخ محمد خیابانی با مشارکت و استقبال، اصحاب فرهنگ و رسانه، دانشگاهیان، نهادهای علمی، فرهنگی و اجتماعی تبریز و آذربایجان شرقی برگزار شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: کارگاه کتابت خوشنویسی، کارگاه نگارش رمان تاریخی، تور عکاسی و فراخوان شعر از دیگر برنامه‌های اجرا شده زیرپوشش همایش بین المللی یاد شده است.

وی همچنین با اشاره به نحوه شرکت در پیش همایش معلمان و دانش آموزان با عنوان " شیخ شهید محمد خیابانی معلم تحول آفرین و هویت ساز "، افزود: علاقه مندان می‌توانند برای حضور وبیناری از طریق شبکه شاد به نشانی azarbijansharghistudents@ و سایت ستاد بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی به آدرس https://shahidkhiyabani/live اقدام کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی هدف از برگزاری پیش همایش معلمان و دانش آموزان را تبیین شخصیت شیخ شهید محمد خیابانی به عنوان معلم تحول آفرین و هویت ساز در میان قشر فرهیخته معلمان و دانش آموزان اعلام کرد و گفت: شیخ شهید محمد خیابانی به عنوان یک معلم روحانی نقش بی بدیلی در ایجاد تحولات آموزشی عصر خود داشت.

وی یادآور شد: همایش بین المللی شیخ شهید محمد خیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی آن معلم مجاهد در چهار محور شرح احوال و زندگی شیخ محمد خیابانی، بعد سیاسی و مبارزاتی، مبانی فکری و شعائر دینی در قیام شیخ، بعد فرهنگی و اجتماعی شخصیت وی، اواخر سال‌جاری و به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت آن مبارز استکبار ستیز در شهرهای تبریز، شبستر و تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 5148584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha