۱۸ تیر ۱۳۸۶، ۱۷:۰۹

با اجرای 17طرح ترافیکی ،

شبکه ارتباطی درون شهری شمال تهران ساماندهی می شود

به منظور بهسازی و ساماندهی بخشی از شبکه ارتباطی درون شهری، تسهیل و تسریع توام با ایمنی تردد شهروندان و افزایش سرانه های خدماتی، 17 طرح ترافیکی توسط شهرداری منطقه یک در شمال تهران اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این طرح ها براساس مطالعات و بررسی های کارشناسان و درخواست های مردمی درنقاط پرتردد و دارای گره های ترافیکی به منظور بهینه سازی و ساماندهی معابر شهری با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال اجرا می شود .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک ، اصلاح هندسی و ایجاد دوربرگردان، بهسازی معابر جهت تردد معلولین و سالمندان، توسعه و احداث پایانه ها، ایمن سازی معابر، پوشش پلهای هوایی عابر پیاده ، مرمت سرپناه ایستگاه های اتوبوس و نصب گاردریل را از جمله طرح های در دست اقدام منطقه نام برد.

دکتر غلامحسین سلمانی با اشاره به نصب روشنایی و توسعه پایانه دستواره و احداث پایانه  مدیریت بحران در تقاطع چمران – ولی عصر(عج)، این طرح ها را از مهمترین اقدامات منطقه در راستای ساماندهی شبکه حمل و نقل عمومی دانست و افزود: پوشش پل های هوایی در بزرگراه ارتش مقابل شهرک ابوذر، بلوار کاوه مقابل مجتمع سبحان، بزرگراه بابایی و مرمت و احداث سرپناه در سطح منطقه و نصب گاردریل در بزرگراه های صدر و چمران نیز از دیگر فعالیت های معاونت ترافیک در راستای ایمن سازی حرکت عابرین پیاده و وسایل نقلیه است.

وی گفت: به منظور ساماندهی حرکت خودروها، اجرای طرح اصلاح هندسی و ایمن سازی در بزرگراه ارتش حدفاصل ورودی شهرک نفت – تقاطع مینی سیتی، تقاطع شهید جبلی – پیروز شفیعی، باند کندرو شمالی بزرگراه چمران مقابل نمایشگاه بین المللی از دیگر اقدامات منطقه به شمار می رود.

وی در ارتباط با طرح های اجرایی در معابر گفت: طرح بهسازی معابر جهت تردد معلولین و سالمندان در ضلع شرق میدان چیذر، ضلع شمال شرقی تقاطع مینی سیتی ، ضلع جنوب میدان تجریش و تقاطع یمن- مقدس اردبیلی از جمله طرحهای در حال اجرا ی ساماندهی میادین است.

کد خبر 514921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha