۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸

معاون تبلیغات اسلامی اردبیل:

زیست بوم فرهنگی شاخصه اصلی سند مهندسی فرهنگی کشور است

زیست بوم فرهنگی شاخصه اصلی سند مهندسی فرهنگی کشور است

اردبیل - معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: زیست بوم فرهنگی شاخصه اصلی سند مهندسی فرهنگی کشور است و بایستی این سند در حد مطلوب و شایسته اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن محسنی ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی تشخیص ۱۰ عنوان اولویت دار فرهنگی با توجه به زیست بوم فرهنگی اردبیل، با اشاره به ضرورت تعامل و هم اندیشی دستگاه‌های اجرایی در توسعه فرهنگی جامعه گفت: نهادهای فرهنگی تأثیرگذار و صاحب نظر در مسائل فرهنگی به‌عنوان همیاران تبلیغات اسلامی می‌توانند در تدوین و اجرای طرح‌های شاخص فرهنگی پیش قدم باشند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی اردبیل با انتقاد از اجرا نشدن کامل سند مهندسی فرهنگی کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر توجه و جدیت در توسعه فرهنگی جامعه، فرهنگ را اساس ملیت و استقلال کشور بیان فرموده و سند مهندسی فرهنگی را از جمله اسناد بالادستی معرفی کرده لذا بایستی این سند در حد مطلوب و شایسته به مرحله اجرا در بیاید.

وی شاخصه اصلی اولویت فرهنگی را تطابق با زیست بوم فرهنگی مناطق عنوان کرد و افزود: مسائل فرهنگی بنا به نیازهای هر جامعه اولویت بندی و اجرا می‌شود چنانچه برخی مسائل در استان اردبیل از اولویت بالایی برخوردار بوده و باید در صدر فعالیت‌های قرار گیرد و برای برنامه ریزی و تدوین این فعالیت‌ها صاحب نظران فرهنگی اولویت‌ها را شناسایی و اعلام کنند.

حجت‌الاسلام محسنی به عناوین اولویت دار فرهنگی با توجه به زیست بوم فرهنگی اردبیل اشاره کرد و گفت: سبک زندگی، فرق و مذاهب، تحرکات قومی، مسائل سیاسی، انسجام ملی، تبعیت از ولایت فقیه، شایسته سالاری، انضباط اجتماعی، قانون مداری و حقوق عامه از مهم‌ترین مسائلی است که بایستی برنامه‌های حوزه فرهنگ بر مبنای این موضوعات در استان اردبیل اجرا شود.

مدیران دستگاه‌های اجرایی باید فرهنگی و انقلابی باشند

حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این جلسه در میدان بودن عاملان و متولیان فرهنگی را بزرگترین کار فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید فرهنگی، انقلابی، متخصص و کارآمد باشند تا جامعه را در همه ابعاد مخصوصاً مسائل فرهنگی و تربیتی به سمت پیشرفت سوق دهد.

وی اصلاح نظام تربیتی آموزش و پروش را اساس و زیربنای ارتقای فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: پس از خانواده، مدارس به‌عنوان اولین مرکز تربیت افکار و اندیشه محسوب می‌شود که بایستی نقش تربیتی خود را به درستی ایفا کرده و تعلیم و تربیت را هم راستا باهم پیش ببرد.

بیانیه گام دوم انقلاب بهترین برنامه برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه است

محمد سیمزاری، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز بر اهمیت بررسی آسیب‌های اجتماعی موجود در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: طبق آمار به دست آمده بیشترین آسیب‌ها متوجه خانواده بوده و نهاد این مجموعه تربیتی را متزلزل می‌کند که باید برای تحکیم بنیان خانواده برنامه ریزی فرهنگی مناسبی تدوین شود.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را بهترین برنامه برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه عنوان کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر بنده رهبر نبودم مدیریت فضای مجازی را برعهده می‌گرفتم، نشان از حساسیت توجه به کارکرد فضای مجازی است و باید با آسیب‌های ناشی از عدم وجود زیرساخت‌های فرهنگی برای حضور بی قید و بند افراد جامعه مخصوصاً جوانان در فضای مجازی که در بسیاری از موارد ارزش‌ها و تقیدها را مورد هجمه قرار می‌دهد، مقابله کرد.

کد خبر 5150111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha