۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۱۰

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

هدف اصلی جنگ نرم، ایجاد اختلاف بین مذاهب و قومیت‌ها است

هدف اصلی جنگ نرم، ایجاد اختلاف بین مذاهب و قومیت‌ها است

کرمانشاه- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: استکبار سعی در غارت منابع کشورها داشته و در این راستا با جنگ نرم سعی در ایجاد اختلاف بین مذاهب و قومیت ها برای بهره برداری به نفع خود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمانشاه اظهار کرد: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و استکبار جهانی در این سال‌ها با تمام توان خود از جمله هشت سال دفاع مقدس و اکنون با جنگ اقتصادی سعی در نابودی انقلاب اسلامی ایران دارد که با استقامت ملت ایران شکست خورده است.

وی افزود: زمان جنگ تحمیلی صدام شهرهای ایران را بمباران می‌کرد و ما هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم اما امروز ایران دارای چنان اقتداری شده است که با یک رزمایش موشکی، آمریکا یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر عقب نشینی می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جنگ نرم آمریکا و صهیونیست‌ها برعلیه ملت ایران و سایر کشورهای اسلامی تصریح کرد: خواست آمریکا از گذشته این بوده که منابع ملت‌ها را به نفع خود غارت کند اما انقلاب اسلامی ایران این معادله را برهم زده و اکنون از جنگ نرم برای ایجاد تفرقه و اختلاف استفاده می‌کنند.

شهریاری ادامه داد: آمریکایی‌ها از زمان ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری در استان‌های حس که و دیرالزور حضور دارند و علت آن وجود منابع نفتی سوریه در آن منطقه است و انگلستان نیز انقلاب صنعتی خود را مدیون غارت منابع هندوستان است.

وی با بیان اینکه ابزار جنگ نرم دشمنان فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای است گفت: در فضای مجازی با دادن اطلاعات غلط و توهین به مقدسات سایر مذاهب و قومیت‌ها سعی در ایجاد تفرقه و آغاز جنگ دارند و در صورتی که موفق نشوند با ایجاد گروه‌های تکفیری افراد وحدت آفرین را در کشورهایی مانند عراق، سوریه، پاکستان و ایران ترور می‌کنند.

شهریاری با بیان تفاوت‌های جنگ نرم و سخت خاطر نشان کرد: جنگ سخت یعنی تقابل رو در رو و امروز تحریم نیز در مفاهیم جنگ سخت قرار دارد اما جنگ نرم یعنی تغییر باورها و رفتارهای افراد که بسیار خطرناک‌تر است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها بسیار هزینه می‌کنند که افراد نادان و جاهل در لباس دین به مقدسات سایر مذاهب توهین کنند تا بتوانند اهداف خود را دنبال کنند و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توهین به مقدسات اهل سنت را حرام کرده‌اند.

شهریاری افزود: به فضل خداوند در این سفر سه روزه با هریک از علمای اهل سنت که دیدار داشتم همدلی و صمیمیت را با برادران اهل تشیع مشاهده کردم و این امر برگ زرینی در کارنامه استان کرمانشاه است.

کد خبر 5150930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha