۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹

با دستور معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح پروژه ۹۲۳ هکتاری استقرار سیستم‌های نوین آبیاری در کردستان

افتتاح پروژه ۹۲۳ هکتاری استقرار سیستم‌های نوین آبیاری در کردستان

دهگلان- همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور و با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی از پروژه استقرار سیستم های نوین آبیاری در سطح ۹۲۳ هکتار از اراضی کردستان بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرید سپری روز شنبه در مراسم افتتاح سیستم‌های نوین آبیاری استان در دهگلان اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و برنامه اقتصاد مقاومتی ضرورت تأمین امنیت غذایی از مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است، که ایجاد فضاهای گلخانه‌ای و کشت‌های متراکم از مهمترین برنامه‌هاست.

وی افزود: در گلخانه‌ها امکان کنترل محیط و همچنین کشت در طول سال فراهم است و صرفه جویی انرژی و منابع آب تا ۱۰ برابر در این فضاها امکان پذیر است.

سپری بیان کرد: در استان کردستان طی سه سال اخیر بیش از ۱۵ هکتار گلخانه به ظرفیت گلخانه‌ای استان اضافه شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۲۵ هکتار دیگر به بهره برداری می‌رسد.

وی اعلام کرد: در سه سال اخیر بالغ بر ۴۷۶ میلیارد تومان تسهیلات گلخانه‌ای از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: در کردستان از ۱۴۲ هزار هکتار اراضی آبی بیش از ۵۸ هزار هکتار مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند که ۴۱ درصد را شامل می‌شود و از میانگین ۲۱ درصد کشور بسیار بیشتر است.

سپری افزود: امروز شاهد افتتاح ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار هستیم که با این طرح‌ها شاهد تثبیت شغل ۲۰۵ نفر و منتفع شدن ۴۵۴ خانوار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم احداث و توسعه گلخانه صادق آباد شهرستان دهگلان است که به همت برادران سهرابی عملیات اجرایی این مجتمع از سال ۹۸ آغاز و امروز فاز اول این مجتمع به بهره برداری می‌رسد.

سپری اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری این مجتمع ۶۷ میلیارد تومان است و با مساحت کلی ۲۰ هکتار و سطح مفید ۹ هکتار گلخانه به صورت هیدروپونیک و با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار و ۳۰۰ تن انواع سیفی‌جات و توت فرنگی به عنوان اولین و بزرگترین مجتمع گلخانه در سطح استان احداث شده است.

کد خبر 5151792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha