تحلیلگر عرب زبان:

هدف ناتو نابودی منطقه و تجزیه آن است

هدف ناتو نابودی منطقه و تجزیه آن است

یک تحلیلگر عرب زبان به تلاش های ناتو برای نابودی منطقه و تجزیه آن اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «هادی قبیسی» تحلیلگر عرب زبان اعلام کرد که ائتلاف ناتو از زمان تأسیس آن برای تجزیه منطقه تلاش می کند. وی افزود: ناتو یک ائتلاف خصمانه علیه کشورهای عربی به شمار می رود که در برابر پروژه های آمریکا در منطقه ایستاده اند.

قبیسی بیان کرد: این ائتلاف به صورت گسترده ای در تخریب و ویرانی منطقه سهیم بوده است. وی گفت: ناتو نمی تواند از هیمنه آمریکا به ویژه در منطقه غرب آسیا و کشورهای نفت خیز رهایی یابد. پیشتر نیز علی الصطوف عضو پارلمان سوریه اعلام کرده بود که ناتو بعد از جنگ جهانی دوم برای تسلط بر ثروت های ملت های مختلف تلاش می کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه ۳۰ بهمن اعلام کرد که شمار نیروهای این ائتلاف در عراق از ۵۰۰ نیرو به ۴۰۰۰ نیرو افزایش خواهد یافت. دبیرکل ناتو مدعی شد که دلیل این افزایش ۸ برابری نیروهای ناتو در عراق جلوگیری از قدرت‌یابی مجدد داعش در این کشور است. وی گفت: فعالیت‌های آموزشی اکنون بیشتر شامل نهادهای امنیتی عراق و مناطقی فراتر از بغداد خواهد شد.

استولتنبرگ در ادامه سخنان خود ادعا کرد که این افزایش نیروها از نیروهای عراقی در جنگ با تروریسم و اطمینان یافتن از عدم بازگشت داعش حمایت خواهد کرد. دبیرکل ناتو در ادامه افزود: حضور ما مبتنی بر شرایط است و بالا بردن شمار نیروها به صورت فزاینده خواهد بود. اعلام تصمیم ناتو برای افزایش نیروهای نظامی خود در خاک عراق واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته است. این اظهارات استولتنبرگ موجب راه افتادن موجی از انتقادات از ناتو شده است و اغلب نمایندگان پارلمان عراق مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده اند.

کد خبر 5153618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha