۵ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۳۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان:

۶۱ درصد جویندگان شغل در استان سمنان فاقد مهارت هستند

۶۱ درصد جویندگان شغل در استان سمنان فاقد مهارت هستند

سمنان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با بیان اینکه نزدیک به هفت هزار جویای کار در استان وجود دارد، گفت: ۶۱ درصد این افراد فاقد مهارت لازم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل غنیان صبح سه شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون مجموعاً شش هزار و ۸۳۵ نفر جوینده کار در صفحه اشتغال ثبت نام و از این تعداد یک هزار و ۹۶۲ نفر مشغول به کار شدند، تاکید کرد: ۶۱ درصد مجموع این افراد را آقایان و ۳۹ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه از مجموع جویندگان کار استان سمنان ۶۱ درصد فاقد مهارت و ۳۹ درصد نیز دارای مهارت هستند، تاکید کرد: ۶۰ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان اشتغال، دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم بوده و ۴۰ درصد نیز دارای تحصیلات عالی هستند از سوی دیگر ۶۵ درصد از افراد به کار گمارده شده را آقایان و ۳۵ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با اشاره به ضرورت ارتقای مهارت‌های فنی لازم برای اشتغال و اهمیت مهارت افزایی، ابراز داشت: نکته قابل توجه این است که ۵۸ درصد از افراد دارای مهارت، در طی ۱۱ ماه گذشته به کار گمارده شدند.

غنیان با بیان اینکه مهم‌ترین بحث در ارتباط با اشتغال، سامانه ملی رصد است، تاکید کرد: مقرر شده تا سایر سامانه‌ها مثل «سامانه کارا و بازار کار» به عنوان زیر مجموعه «سامانه رصد» تعریف شوند تا شرایط به صورت تجمیعی و منظم تری ادامه یابد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر میزان اشتغال در استان سمنان در تمامی زمینه‌ها اعم از استخدام، پیمانکاری، واگذاری و صدور مجوز حدود ۱۰ هزار نفر بوده که این امر نشان از ظرفیت‌های خوب ایجاد شغل در این حوزه‌ها دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه جمع اعتبار استان در بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری مجموعاً سیصد و یک میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۷۶ میلیارد تومان مصوب و ۲۵۷ میلیارد تومان پرداخت شده است، تاکید کرد: جمع تسهیلات روستایی و عشایری شامل اعتبارات حمایتی و صرفاً روستایی ۳۰۱ میلیارد تومان است همچنین باید گفت مجموع اعتبارات صرف شده در بخش مشاغل روستایی ۲۴۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

درباره دیگر مشکلات استان سمنان توضیح داد: تنها ۱۴ درصد اعتبارات مربوط به تسهیلات ناشی از واحدهای آسیب دیده از کرونا جذب شده که باید تلاش در این حوزه بیشتر شود.

غنیان با بیان اینکه به ۴۶۴ طرح، تسهیلات صرفاً روستایی پرداخت شده است، ابراز کرد: تاکنون ۴۲۵ بازدید برای ۲۷۵ طرح به بهره برداری رسیده، انجام شده است همچنین طبق آمارها پرداخت ۶۵ میلیارد تومان نقدینگی به ۲۷۵ طرح مصوب اشتغال صورت گرفته است.

کد خبر 5154119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha