۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان:

آزمایش تشخیص کرونا در مرز شلمچه انجام می شود

آزمایش تشخیص کرونا در مرز شلمچه انجام می شود

خرمشهر- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از استقرار آزمایشگاه PCR برای نمونه‌گیری از اتباع غیر ایرانی در مرز شلمچه در پی انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه خبر داد.

آرش یلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به الزام انجام آزمایش‌های PCR در مرزهای کشور به ویژه در مرزهای جنوبی، امروز جلسه مشترکی با فرمانداری و آزمایشگاه متقاضی در فرمانداری خرمشهر برگزار شد.

وی افزود: این آزمایشگاه زیرمجموعه هلال احمر و قرار است که تفاهم‌نامه مشترکی تنظیم شود تا این آزمایشگاه در مرز شلمچه فعالیت و نمونه‌گیری را از اتباع غیر ایرانی که وارد کشور می‌شوند، انجام دهد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه این تفاهم‌نامه میان دانشکده علوم پزشکی آبادان، فرمانداری خرمشهر و هلال احمر خواهد بود، افزود: ظرفیت اولیه آزمایشگاه در مرز مستقر شده است و فعالیت خود را بلافاصله پس از نهایی شدن و همزمان با پذیرش مفاد تفاهم‌نامه از سوی یک طرف آغاز خواهد کرد.

یلالی در ادامه به تشریح مزایای استقرار این آزمایشگاه در مرز پرداخت و گفت: پس از استقرار این آزمایشگاه از تمام اتباعی که از مرز شلمچه قصد ورود به کشور را دارند، نمونه‌گیری انجام می‌شود و نتیجه آزمایش ظرف سه ساعت آماده تحویل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، خوزستان در وضعیت بحرانی از نظر شیوع ویروس کووید- ۱۹ قرار دارد و علت این امر انتقال بیماری از اتباع عراقی که از مرزهای خوزستان وارد کشور شده‌اند، اعلام شده است.

افرادی که آزمایش‌های انجام شده در کشور مبدأ آنها قابل اعتماد نبوده است. استقرار این آزمایشگاه با هدف ممانعت از تکرار این امر انجام می‌شود.

کد خبر 5157171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی نصیری IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      6 0
      حالاااا کی باز میشه وو ما ایرانیاا میتونیم ب عراق بریم؟؟خواهشااا اطلاع رسانی کنید
    • زهرا طاهری IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
      0 0
      مرزبامجوزعراقی بازاست 1/1/1400
    • نبی IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      4 1
      مرز شلمچه کی باز میشه من اونجا کارمیکردم الان ۱سال بیکارم