۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰

فیلم کوتاه «آمیتاباچان علیه آمیتاباچان» از شیراز راهی جشنواره شد

فیلم کوتاه «آمیتاباچان علیه آمیتاباچان» از شیراز راهی جشنواره شد

شیراز- فیلم کوتاه «آمیتاباچان علیه آمیتاباچان» به کارگردانی مهرداد سهامی منتخب حضور در آخرین رویداد بزرگ فرهنگی قرن در ایران با عنوان «جشنواره هنر زنده است» شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این فیلم پس از رسیدن ۲۸۰۰ اثر در میان آثار منتخب بخش مستند و فیلم کوتاه جشنواره هنر زنده است قرار گرفت.

سهامی در گفت و گو با خبرنگار مهر، پیرامون فیلم «آمیتاباچان علیه آمیتاباچان»، گفت: این روزها در فیلم‌های مستند می‌بینیم که کارگردان‌ها به دنبال بازی گرفتن از سوژه‌های خود هستند و یا اینکه برای تأثیر گذاشتن بر روی مخاطب به دنبال خلق لحظه‌های احساسی در فیلم خود هستند اما من در ساخت این مستند سعی کردم هر چه که هست را به نمایش بگذارم و به اصل ماهیت سوژه پایبند باشم که قطعاً یکی از رسالت‌های سینمای مستند هم همین موضوع هست.

وی افزود: اما در ساخت فیلم همیشه به دنبال شکل روایت به صورت‌های متفاوت بودم و در مورد ساخت و کارگردانی این مستند به دنبال تکرار آن چیزی که در همه مستندهای معمول و رایج می‌بینیم نبودم و امیدوارم با نگاهی متفاوت و ذهنی خالی از چهارچوب‌های قراردادی و از پیش تعیین شده به تماشای این مستند بنشینیم.

در فیلم «آمیتاباچان علیه آمیتاباچان» عوامل تولید، مشاور کارگردان: مسعود احمدی، کارگردان و تهیه کننده: مهرداد سهامی، تدوین و صداگذاری: شیما پورسهم الدین، تصویربردار: مهرداد سهامی، صدابردار: محمدعلی بشنام، منشی صحنه: فائزه جباری، عکاس: احسان پارسا، مترجم: زهره شمسی، علی اکبر شمسی و طراح پوستر: محمدعلی بشنام هستند.

بر این اساس، آثار بخش فیلم از ۱۰ تا ۲۰ اسفند جاری بر اساس جدولی که متعاقباً منتشر خواهد شد، برای فیلمسازان بخش کوتاه در سالن شماره ۸ باغ کتاب و برای بخش داوری و بخشی از اهالی رسانه و منتقدان در سالن اصلی پردیس موسیقی و تئاتر باغ کتاب به روی پرده خواهد رفت.

دبیر جشنواره هنر زنده است کمال تبریزی و داوران بخش فیلم پیمان معادی، نیکی کریمی، شهرام مکری و رضامیرکریمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، تمامی اثرها را استاد علی نصیریان به عنوان رئیس هیئت داوران تأیید خواهند کرد.

کد خبر 5157345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha