۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴

تشکیل کمیته تخصصی برای رفتار خشونت آمیز با یک قلاده شیر در شیراز

تشکیل کمیته تخصصی برای رفتار خشونت آمیز با یک قلاده شیر در شیراز

شیراز - تشکیل کمیته تخصصی برای رفتار خشونت آمیز با یک قلاده شیر در پی انتشار یک فیلم از باغ وحش شیراز در درستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط محیط زیست استان فارس، در پی انتشار تصاویری از رفتار خشونت آمیز با یک قلاده شیر در باغ وحش شیراز که موجب آزرده شدن افکار عمومی شد، کمیته تخصصی امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست به منظور بررسی موضوع تشکیل جلسه داد و بلافاصله از مدیریت باغ وحش در خصوص ماوقع توضیح خواسته شد.

در خصوص ظاهر خون آلود شیر ادعا شده که خونریزی در اثر گاز گرفتن بخشی از فنس‌ها که باز مانده رخ داده با این حال این ادعا در دست بررسی کارشناسی است و در صورت اثبات هر گونه بدرفتاری موضوع با جدیت از طریق مراجع قضائی پیگیری خواهد شد.

همچنین بنا بر گزارش مدیریت باغ وحش، کارگر متخلف مدت‌ها پیش از این مجموعه اخراج شده است. با این حال به مدیریت باغ وحش در خصوص نظارت دقیق‌تر و آموزش کارکنان اخطار داده شد و نامبرده مکلف گردید از این پس نسبت به توجیه و آموزش کارگران در خصوص نحوه رفتار، غذا رسانی و مراقبت از حیوانات باغ وحش پیش از استخدام اقدام و نتایج را گزارش کند.

این اداره کل ضمن تاکید جدی بر ممنوعیت هر گونه بدرفتاری و حیوان آزاری در هر مکانی خصوصاً مراکز دارای شناسنامه نظیر باغ وحش‌ها و اقدام جدی در برخورد قانونی با هر گونه تخلفی در این زمینه به استحضار دوستداران حیات وحش کشورمان می‌رساند اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن استناد به دستورالعمل مربوط به باغ‌های وحش همواره بر مجموعه باغ وحش‌های استان نظارت داشته و تلاش بر این است تا فضای موجود را به استانداردهای نگهداری حیوانات نزدیک کند.

به رغم شرایط کرونا، تعطیلی دوره‌ای باغ وحش‌ها و فشار اقتصادی ناشی از کاهش قابل ملاحظه درآمدهای این مرکز، باغ وحش شیراز اقداماتی نظیر نصب دوربین‌های مدار بسته و اصلاح تعدادی از قفس‌ها را در سال جاری به انجام رسانیده و فضای نگهداری و محوطه باغ وحش نسبت به یک دهه گذشته تغییرات مثبتی داشته، هر چند هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله زیادی در پیش است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن تشکر از دوستداران حیات وحش جهت اطلاع رسانی و پیگیری موضوع از منابع مطلع سازمان، اعلام می‌دارد کارشناسان این اداره کل همواره پاسخگوی مسائل در این حوزه خواهند بود و در رسیدگی به تخلفات کوتاهی نخواهند کرد.

کد خبر 5157370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha