۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۲۹

رئیس بهزیستی جوانرود خبر داد؛

غربالگری بیش از ۱۵۰۰ کودک جوانرودی در طرح آمبلیوپی

غربالگری بیش از ۱۵۰۰ کودک جوانرودی در طرح آمبلیوپی

کرمانشاه- رئیس اداره بهزیستی شهرستان جوانرود از غربالگری بیش از یک هزار و ۵۰۰ کودک در این شهرستان در طرح آمبلیوپی خبر داد.

جمال مرادی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح آمبلیوپی کودکان سه تا ۶ ساله اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۵۲۹ کودک در شهرستان جوانرود در طرح آمبلیوپی با دستگاه غربالگری شده‌اند.

وی افزود: در غربالگری کودکان در طرح آمبلیوپی ۶۰ کودک در شهرستان جوانرود مشکلات مربوط به بینایی داشتند که به مرکز بینایی‌سنجی ارجاع داده شده و توسط کارشناس ارشد اپتومتری این شهرستان معاینه و عینک رایگان دریافت کردند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جوانرود تصریح کرد: طرح آمبلیوپی یا پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله برای کودکان سه تا ۶ ساله در این شهرستان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سن سه تا ۶ سالگی زمان طلایی برای درمان تنبلی چشم در کودکان است، ادامه داد: در این بازه زمانی با کمترین هزینه ممکن می‌توان از بروز کم بینایی و نابینایی در کودکان جلوگیری کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل غربالگری و تشخیص تنبلی چشم در شهرستان جوانرود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، لذا جای نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 5158677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha