۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی:

۳۳۵۳ طرح اشتغالزایی توسط کمیته امداد در خراسان شمالی اجرا شد

۳۳۵۳ طرح اشتغالزایی توسط کمیته امداد در خراسان شمالی اجرا شد

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: ۳ هزار و ۳۵۳ طرح اشتغالزایی در استان اجرا شده که در این حوزه ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید الهی راد ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۶۱ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند که شامل ۳۱ هزار خانوار معیشت بگیر، ۱۷ هزار خانوار تحت عنوان قانون رفع فقر مطلق، ۳ هزار ۵۰۰ مادر شیرده و باردار و … می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: طی سال جاری ۷۵۳ جهیزیه با مبلغ ۴ میلیارد و ۵۱۸ میلیون تومان فراهم شده است.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن ۱۰۸ بیمار خاص، هزار و ۵۲۸ بیمار صعب‌العلاج و ۳۲۲ بیمار زمین گیر افزود: خدمات مختلفی به این گروه‌ها ارائه می‌شود.

الهی راد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است که ارزش آن بیش از ۱۳ میلیارد تومان بوده.

الهی راد از توزیع ۶۲۵ هزار وعده غذای گرم با اعتبار ۸ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۵۵۰ تبلت با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۱۳ هزار بسته تحصیلی به دانش‌آموزان استان اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به رتبه پنجم استان در ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد، بیان‌کرد: ۳ هزار و ۳۵۳ طرح اشتغالزایی اجرا شده که در این حوزه ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و تا پایان سال این عدد به ۱۷۰ میلیارد خواهد رسید.

وی افزود: ۳۱۱ فرزند تحت پوشش کمیته امداد از طریق تسهیلات کارفرمایی فرصت شغلی پیدا کرده‌اند؛ همچنین ۳۸ نیروی جهادگر کارآفرین در حوزه اشتغال‌زایی به کمیته امداد کمک می‌کنند.

الهی راد اضافه کرد: طی سال جاری ۲۳۰ مسکن برای افراد تحت پوشش خریداری و یا احداث شده است که ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی در ادامه به مشارکت‌های مردمی اشاره داشت و گفت: در مجموع کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته و به ۱۰۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی در انتها با اشاره به حضور ۶ هزار و ۷۰۰ یتیم و محسنین در استان گفت: از طریق طرح پویش ایران مهربان ۸ هزار حامی جدید جذب شده است که باید این عدد به ۲۰ هزار حامی ارتقا یابد.

کد خبر 5159278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha