۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶

«نرم‌افزار صحیفه فرهنگی» در حوزه ایثار و شهادت تهیه شود

«نرم‌افزار صحیفه فرهنگی» در حوزه ایثار و شهادت تهیه شود

سمنان- رئیس شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نرم افزار صحیفه فرهنگی کشور برای ساماندهی تولیدات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی یک نیاز است که امیدواریم به زودی مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی‌راد پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه تولید خدمت و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی ارزشمند در زمره اقداماتی است که باید در بستری مانند نرم افزار صحیفه فرهنگی کشور مدیریت شود، ابراز کرد: مجموعه این اقدامات در سایه یک نرم‌افزار، بهتر می‌تواند به جامعه و نسل جوان ارائه شود.

وی با بیان اینکه در این حوزه باید اقدامات بیشتری صورت گیرد، افزود: یکی از دغدغه‌های شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت موضوع استفاده از ابزارهای نوین در راستای توسعه فرهنگ ایثار است که در بستر مجازی و رایانه‌ای و اینترنت تعریف می‌شود.

تلاش برای به‌روز رسانی داشته‌ها

وی دومین دغدغه این شورا را موضوع ادبیات حوزه دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: ادبیات در حوزه ایثار و شهادت باید وابسته به فرهنگ عمومی باشد، اکنون این حوزه وابسته بر محور فرهنگ رسمی است و باید این خروجی در ادبیات فرهنگ عمومی خود را نشان دهد.

کاویانی‌راد سومین دغدغه اصلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تمرکز بر قله ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: باید از ریزش‌ها جلوگیری و به جذب حداکثری به خصوص در بین جوانان علاقمند با استفاده از اقدامات و برنامه‌های فرهنگی روی بیاوریم.

وی فرسایش عقبه معنوی را یک تهدید در این راه دانست و تاکید کرد: جامعه ما خوشبختانه عقبه فرهنگی و تاریخی بسیار خوبی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب دارد اما علیرغم این ظرفیت عظیم فرهنگی می‌بایست برای استمرار این بهره‌مندی و به‌روزرسانی این فرهنگ تلاش شود.

فرهنگ ایثار در جامعه نهادینه شود

استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت در گام اول در وجود افراد و سپس در جامعه نهادینه شود، گفت: آسیب جدی جامعه ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد کم رنگ شود

علیرضا آشناگر با بیان اینکه اگر عقبه و روحیه ایثارگری از بین برود، قطعاً سستی و رخوت در جامعه ایجاد خواهد شد که نه تنها در حل مسائل خود دچار مشکل می‌شویم بلکه شاهد اثرگذاری جدی آن در سطح جامعه نیز خواهیم بود، بیان داشت: استحکام اراده در مقابل استیلای فرهنگ غرب و زورگویی استعمارگران از برکات فرهنگ ایثار و شهادت است.‌

وی با بیان اینکه ایستادگی رهبر معظم انقلاب اسلامی و وجود ایثارگران و مجاهدان، خوشبختانه سبب شد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استمرار داشته باشد، افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه، یک اراده جدی و مستمر در مقابل دشمنان وجود داشته باشد، راهکار آن تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ایثارگران است.

کد خبر 5160203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha