۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸

سخنگوی ستاد انتخابات کرمانشاه خبر داد؛

کاهش دخالت انسانی در برگزاری انتخابات شورای شهر کرمانشاه

کاهش دخالت انسانی در برگزاری انتخابات شورای شهر کرمانشاه

کرمانشاه- سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه از کاهش دخالت انسانی در برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان کرمانشاه با برگزاری صد در صد الکترونیکی آن خبر داد.

جلیل بالایی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها اظهار کرد: امسال در مجموع هشت هزار و ۸۶۵ منتخب اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان کرمانشاه خواهیم داشت.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۶۸۶ روستا دارای شورای سه نفره، ۱۷ روستا دارای شورای پنج نفره، ۳۱ شهر با جمعیتی تا ۵۰ هزار نفر دارای پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل، سه شهر با جمعیتی بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر دارای هفت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل و شهر کرمانشاه دارای یازده عضو اصلی و هفت عضو علی البدل خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه مجموع اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این استان را پنج هزار و ۳۳۰ نفر و مجموع اعضای علی البدل را سه هزار و ۵۳۵ نفر دانست و گفت: تعداد بالای منتخبین اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان کرمانشاه می‌تواند منجر به افزایش مشارکت و حضور مردم در این انتخابات شود.

بالایی با تاکید بر اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر کرمانشاه به صورت صد در صد الکترونیکی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ثبت نام، اخذ رأی، نوشتن اسامی نامزدهای انتخاباتی، شمارش، تجمیع و گزارش آرا به صورت کاملاً الکترونیکی و سیستمی انجام شده و دخالت انسانی در برگزاری این دوره انتخابات در کرمانشاه بسیار کاهش یافته است، لذا علاقمندان به ثبت نام برای عضویت در شورای اسلامی شهر کرمانشاه هیچ گونه نگرانی در خصوص شبهات در برگزاری انتخابات را نداشته باشند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه به تشریح چگونگی اخذ رأی تماماً الکترونیکی در انتخابات شورای شهر کرمانشاه پرداخت و گفت: پس از بررسی کارت ملی رأی دهندگان و حصول اطمینان از اینکه فرد شرایط رأی دادن از جمله رعایت سن قانونی و در قید حیات بودن صاحب کارت است، رأی دهنده به سمت سیستم‌های نصب شده در شعب اخذ رأی راهنمایی می‌شود.

وی ادامه داد: برای هر کدملی یک صفحه در سیستم باز شده که در آن شناسه کاندیدای انتخاباتی وارد و پس از بالا آمدن عکس کاندیدا و تأیید آن رأی اخذ می‌شود، پس از اتمام رأی گیری تمام آرا مأخوذه در سیستم به صورت خودکار تجمیع شده و به مرکز تجمیع فرمانداری کرمانشاه ارسال می‌شود.

بالایی با بیان اینکه هیچ گونه دخالت انسانی در آرا تجمیع شده در محل شعب اخذ رأی و فرمانداری کرمانشاه انجام نمی‌شود، افزود: ۶ کمیته فناوری اطلاعات، امنیت، مالی و پشتیبانی، حراست و استعلامات، حقوقی، اطلاع رسانی، دبیرخانه و سخنگو در ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها تشکیل شده است.

به گفته وی ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ اسفندماه آغاز و تا پایان وقت اداری ۲۶ اسفند ادامه می‌یابد، ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها از ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه به شرایط ثبت نام کاندیداها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها اشاره کرد و گفت: داشتن حداقل سن ۲۵ سال، اعتقاد و التزام به اسلام و ولایت فقیه و تابعیت کشور از شرایط عمومی ثبت نام است.

وی ادامه داد: داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای تا ۲۰۰ خانوار باید حداقل مدرک خواندن و نوشتن را داشته باشند، مدرک تحصیلی مورد نیاز برای داوطلبان عضویت در شوراهای روستا با بیش از ۲۰۰ خانوار حداقل باید دیپلم باشد.

بالایی مدرک تحصیلی مورد نیاز برای داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر با حداکثر ۲۰ هزار نفر جمعیت را فوق دیپلم و شهرهای با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت را کارشناسی عنوان کرد.

کد خبر 5160262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha