۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

ابتلای ۴۳ مورد جدید به کرونا/واکسیناسیون موجب سهل انگاری نشود

ابتلای ۴۳ مورد جدید به کرونا/واکسیناسیون موجب سهل انگاری نشود

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی۴۳ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون نباید موجب سهل انگاری مردم شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با مهر بیان کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۵۲۹ آزمایش از بیماران مشکوک به کرونا اخذ شده که تست ۱۵ هزار و ۷۸۵ نفر مثبت و ۲۵ هزار و ۷۴۴ نفر منفی بوده است.

وی از انجام ۱۷۷ آزمایش جدید کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: بر اساس این آزمایش‌ها ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از این تعداد هفت بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و ۳۶ مورد سرپایی بوده است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه‌داد: از موارد مثبت سه نفر مربوط به قاین، یک نفر درمیان، ۳۱ نفر بیرجند، یک نفر فردوس، سه نفر طبس و یک نفر نهبندان بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۳۷ مورد آنها بیمار قطعی مبتلا به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از این تعداد هشت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، بیان‌کرد: از شهروندان خواستاریم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند.

فوت یک مورد جدید ناشی از کرونا

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با فوت یک نفر ناشی از کرونا مجموع کل فوتی‌های ویروس در استان به ۷۵۹ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به واکسیناسیون کرونا بیان کرد: زمان دقیق تحویل محموله سوم مشخص نیست اما بر اساس پیش بینی ها تا دو یا سه هفته آینده دریافت می کنیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون خیلی محدود انجام می شود، اظهار کرد: همچنین زمان رسیدن واکسن های وارداتی و تولیدی کشور طولانی بوده بنابراین واکسیناسیون تا نیمه ی اول سال آینده طول خواهد کشید.

دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه نباید انجام واکسیناسیون باعث عادی انگاری شهروندان شود، گفت: باید رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از شستشوی مکرر دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی عدم حضور در تجمعات و عدم انجام تردد های غیر ضرور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 5161116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha