۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷

معاون امور زنان و خانواده استانداری گیلان:

معابر و اماکن گیلان به نام شهدای زن نامگذاری می‌شود

معابر و اماکن گیلان به نام شهدای زن نامگذاری می‌شود

رشت- معاون امور زنان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به نامگذاری معابر و اماکن این استان به نام شهدای زن، گفت: نخستین یادمان در شهرستان انزلی ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا یعقوب نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در یادواره استانی لشگر فرشتگان تاریخ ساز، نکوداشت زنان شهید، جانباز و آزاده گیلان با بیان اینکه ۱۷ هزار زن شهید، آزاده و جانباز در سطح کشور داریم، گفت: تجلیل و برگزاری کنگره شهرستانی و رونمایی از کتاب «ریحانه‌های آسمانی» در دستور کار است.

وی با اشاره به ساخت یادمان شهدای زن گیلان، اضافه کرد: اولین یادمان در شهرستان بندرانزلی ساخته می‌شود و تولید نماهنگ در این باره و نامگذاری معابر و اماکن استان به نام شهدای زن گیلانی نیز از سایر برنامه‌ها است.

تجلیل از ۱۰۸ زن شهید، جانباز و آزاده گیلان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این مراسم گفت: نقش زنان در دوران انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و آنها در شکل گیری و رشد انقلاب نقش مؤثری داشتند.

وی با اشاره به تجلیل از ۱۰۸ زن شهید، جانباز و آزاده گیلان، بیان کرد: تاریخ معاصر کشور گواهی بر حضور همه جانبه زنان در عرصه‌های مختلف است که به ویژه با پیروی از مکتب عاشورا نقش آفرینی داشتند.

عبدالله پاکاری اعزام فرزندان و همسران به جبهه‌ها و صبر بر فراق آنها را نقش جانانه زنان در این سال‌ها دانست و ادامه داد: همسران جانبازان امروزه همدم و یاور آنها هستند و نقش آنها در جهت عزت و اقتدار کشور پررنگ است.

در این مراسم از کتاب «ریحانه‌های آسمانی» اثر رضا صالح فخاری نیز رونمایی و در پایان مراسم نیز از زنان ایثارگر گیلانی با حضور مسئولان تجلیل شد.

کد خبر 5161649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha