۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸

با دستور رییس قوه قضاییه؛

کاهش ۹۰ درصدی پرونده‌های معوق در دادگستری استان قزوین

کاهش ۹۰ درصدی پرونده‌های معوق در دادگستری استان قزوین

قزوین - رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۹۰ درصدی پرونده‌های معوق در دادگستری استان قزوین پس از ابلاغ دستورالعمل کاهش پرونده‌های معوق از سوی ریاست قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین نوراله قدرتی اظهار کرد: از ابتدای صدور دستورالعمل کاهش پرونده‌های معوق از سوی ریاست معظم قوه قضائیه تا کنون دادگستری استان موفق شد از ۱۲۹۱۰ پرونده به بیش از ۱۱۵۰۰ پرونده رسیدگی و نسبت به آن تعیین تکلیف نموده و شاهد کاهش ۹۰ درصدی این پرونده‌ها هستیم.

وی افزود: در حال حاضر تنها ۱۳۱۸ پرونده مسن و معوق در دادگستری استان موجود می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین با بیان اینکه امروز بسیاری از آثار فرهنگی استان مورد کاوش‌های غیرمجاز قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: امروزه حفاظت از میراث فرهنگی و جلوگیری از آسیب به آن به عنوان یک مطالبه اجتماعی مطرح است.

وی گفت: ۱۳۰۰ اثر فرهنگی در استان قزوین ثبت شده است که بسیاری از آن‌ها مورد کاوش‌های غیرمجاز قرار گرفته‌اند.

این مسئول افزود: برخی از افراد سودجو با کسب مجوز اکتشاف معدن و فعالیت اقتصادی، به میراث فرهنگی موجود در استان تعرض می‌کنند.

حجت‌الاسلام قدرتی تأکید کرد: از سال گذشته گزارش‌های متعددی در خصوص حفاری‌های غیرمجاز در استان قزوین به دادگستری ارسال شده است که با هماهنگی میراث فرهنگی و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد شد.

این مقام ارشد قضائی استان گفت: به منظور صیانت از حقوق عامه در استان اگر شهروندان از تضییع آن مطلع هستند، می‌توانند همراه با مستندات از طریق سامانه سجام این عمل مجرمانه را به اطلاع دستگاه قضائی برسانند. تا از این طریق احیای حقوق عامه با سرعت بیشتری محقق گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی با تجاوزگران به میراث فرهنگی و تاریخی با قاطعیت و شدت برخورد می‌کند چرا که آسیب و خسارت در این عرصه قابل جبران نیست.

کد خبر 5161711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا سدالهی IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      اصلا جوابگو نیستن تو دادگاه تا پرونده ای باشه