۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی:

معرفی بانوان مجاهد و ایثارگر یکی از ضرورت‌های جامعه امروز است

معرفی بانوان مجاهد و ایثارگر یکی از ضرورت‌های جامعه امروز است

اراک- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی گفت: معرفی بانوان مجاهد و ایثارگری که در انقلاب اسلامی توانستند مقام والای زن مجاهد ایرانی را به رخ دنیا بکشانند از ضرورتهای جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کریمی عصر امروز در همایش «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» گفت: هر حماسه و افتخاری برای کشور به ثبت رسیده برگرفته از نقش بانوان بوده و اگر امروز جوانان ایران اسلامی در قله‌های بلند پیشرفت پیشتاز هستند اینها برگرفته از مجاهدت‌های زنان است.

وی افزود: بانوان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاسی از حضرت زینب (ع) پرچمدار نهضت امام راحل که همان راه و مکتب عاشورا است بودند و مادران و همسران شهدا و بانوان ایثارگر، جانباز و آزاده برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی از خود به یادگار گذاشتند و نسل جدید باید از این سرمایه‌های ارزشمند به خوبی استفاده کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: امروز بانوان مجاهد و ایثارگر در انقلاب اسلامی با حضور مؤثر خود در عرصه‌های مختلف علاوه بر اینکه به قله‌های رفیع سربلندی دست پیدا کردند توانستند جایگاه و مقام والای زن مجاهد ایرانی را به رخ دنیا بکشانند و در مقابل فرهنگ فاسد غربی با قوت ایستادگی کردند.

معرفی بانوان مجاهد و ایثارگر یکی از ضرورت‌های جامعه امروز است

کریمی تاکید کرد: معرفی بانوان مجاهد و ایثارگر یکی از ضرورت‌های جامعه امروز است و نامگذاری این همایش ملی با عنوان «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» عنوانی بسیار در خوری است.

وی تصریح کرد: افتخار آفرینی بانوان در راهپیمایی‌های شورانگیز روزهای اول انقلاب تا دوران دفاع مقدس، و از قهرمانی در صفوف نبرد و خدمات پشت جبهه تا دل بریدن از فرزند و همسر و فرستادن آنان به جبهه‌های دفاع از حرم و امنیت، از حضور در عرصه‌های علم، تحقیق، فناوری و هنر تا نقش آفرینی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و مدیریتی و سرانجام مجاهدت همه جانبه در مقابله با بیماری منحوس کرونا تنها بخشی از حماسه سازی های بانوان در انقلاب اسلامی است.

الگوی سوم زنان ایرانی، زن نه شرقی نه غربی است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بزرگترین اقدامی که در حوزه بانوان توسط کنگره شهدای استان مرکزی انجام شد برگزاری اجلاسیه بانوان بود که با حضور مهمانان بین المللی از ۳۰ ملیت جهان و با رویکرد معرفی الگوی سوم زن، نه شرقی نه غربی بانوان مجاهد مسلمان ایرانی انجام شد و امروز کارگروه بانوان در عرصه‌های مقابله با کرونا و تولید محتوا همچنان با قوت برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

کریمی بیان کرد: کتاب «معلم ثانی» با موضوع بررسی نقش بانوان استان مرکزی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و کتاب «روایت یک موج» با موضوع بزرگداشت اربعین دختران شهیدی که در قیام ۱۹ دی سال ۵۷ به شهادت رسیدند از مهمترین تولیدات کارگروه بانوان در سال گذشته بود که در کشور مورد استقبال جدی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی با وجود ۹۵ شهیده زن و ۱۳۱ جانباز که در انقلاب و دفاع مقدس مجاهدت‌های فراوانی کردند جایگاه قابل توجهی در حوزه بانوان مجاهد و ایثارگر در کشور دارد.

کد خبر 5165998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha