۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

انتظار ظهور منجی سند هویت ما است

انتظار ظهور منجی سند هویت ما است

قزوین-امام جمعه قزوین گفت: بعثت، عاشورا و ظهور ریشه‌های فرهنگ ساز جامعه اسلامی هستند و انتظار ظهور منجی سند هویت ما است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که ظهر چهارشنبه در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد ضمن تبریک عید مبعث اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که به عهد نبی مکرم اسلام بود مبارزه با جهل و گمراهی بوده است همان طور که در اولین آیات و سوره‌ای که بر پیامبر نازل شد نیز به آن اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: آنچه خداوند متعال از طریق وحی بر پیامبر نازل فرموده است علم و دانشی است که بشر هیچ گاه با توان خود نمی‌توانست به درک آن نائل شود و به همین دلیل هم قرآن کریم بخشنده است و می‌تواند انسان‌ها را از گمراهی و نادانی برهاند ضمن اینکه پیامبر و وحی قرار نیست چیزهای عادی را به ما بیاموزند، از این طریق ما به دانشی دست میابیم که تنها نزد خدا است.

امام جمعه قزوین تبیین کرد: پیامبر اسلام با گمراهی مقابله کرده‌اند و این موضوع از روز ابتدای بعثت تا عاشورا، تا امروز و تا ظهور منجی عالم بشریت ادامه دارد، از خود سوال کنیم که آیا ما سهممان از این هدایت را گرفته‌ایم؟ چرا که خداوند با پیامبر ما را راهنمایی کرده است.

وی گفت: یکی دیگر از آورده‌های رسول مهربانی برای بشر آزادگی و حریت و گسستن از زنجیر افکار خرافه پرستی است، ایشان با جهل و خرافه تا ریشه کنی شرک مقابله می‌کنند اگر چه این مقابله مورد پسند شرک نیست، پیامبر ما آمده‌اند تا این بساط برچیده شود و ما باید از خود بپرسیم چقدر در این راستا دغدغه داریم؟ چقدر با مبانی او قدم برداشتیم؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: برای سامان دادن به موضوع فرهنگ ما نیازی به آورده جدید نداریم، قرآن و ائمه اطهار برای جزئی‌ترین بخش‌های زندگی انسان برنامه ریزی دقیق و هدفمند دارند، ما باید بتوانیم این فرهنگ دقیق را در زندگی خود جاری کنیم و آنهایی که آدرسی جز اسلام برای این مسئله می‌دهند به بیراهه رفته‌اند.

عابدینی یادآور شد: طبق این فرهنگ ما باید از عدالت حمایت کنیم و همواره موضوع و مشکلات مستضعفان در کلام و دغدغه‌های ما باشد. ما مؤسس مبانی فرهنگی نیستیم، ما قرآن داریم و هنر ما باید این باشد که سرمایه بی بدیل را کشف کرده و به سفره مردم بیاوریم و کسانی که می‌خواهند این گهر را کشف کنند باید تخصص داشته باشند. سند بالا دستی ما اصول قرآنی و میراث پیامبر و آل او است.

امام جمعه قزوین مطرح کرد: در جامعه ایرانی اسلامی ما باید یک الگوسازی از این آموزه‌ها داشته باشیم تا بتوانیم به عنوان دستاورد و به مقصد صدور دین از آن بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ظهور منجی سند هویت ما است و فرهنگ ما در ارتباط با این موضوع باید خود را نشان دهند، عاشورا ریشه در بعثت دارد و نتیجه آن به ظهور منتهی می‌شود. اگر عاشورا و محرم را همه چیز خود می‌دانیم به این منظور است که تعریف دینی و فرهنگی ما از این نهادها می‌جوشد و این آدرس ما است و تمدن را باید با این آدرس بسازیم.

کد خبر 5166644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha