۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳:۳۳

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

اولین فوت بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در یزد ثبت شد

اولین فوت بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در یزد ثبت شد

یزدـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه آمار بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در یزد به ۲۴ نفر رسید، گفت: اولین مورد فوتی این بیماری نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در یزد ثبت شد.

محمود نوری شادکام در گفتگو با خبرنگار مهر از شناسایی موارد جدید کرونا جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: با شناسایی دو مورد دیگر مبتلا به کرونا انگلیسی در شهرستان میبد و یک مورد جدید در شهرستان اردکان، مجموع سرخوشه‌های مثبت مبتلا به کرونای انگلیسی در استان به ۲۴ مورد رسیده است.

وی عنوان کرد: تاکنون شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و خاتم موارد ابتلا به کرونای انگلیسی دیده شده است.

نوری شادکام بیان کرد: اولین بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی که چند روز قبل فوت کرده بود پس از انجام آزمایش های تکمیلی ابتلای وی به کرونای انگلیسی محرز شد؛ بدین ترتیب متاسفانه اولین فوتی مبتلا به واریانت جهش یافته انگلیسی در استان ثبت شد.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷۳ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۳۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سرعت انتقال و شیوع ویروس جهش یافته کرونا، نسبت به ویروس قبلی بیشتر است؛ اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی ها بیش از پیش مورد تاکید است.

کد خبر 5166992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha