متعاقب سه حمله در استانهای الأنبار، المثنی و بابل؛

چهارمین کاروان نظامی آمریکا در بصره عراق هدف حمله قرار گرفت

چهارمین کاروان نظامی آمریکا در بصره عراق هدف حمله قرار گرفت

چهارمین کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در استان بصره عراق مورد حمله گروه «سرایا اولیاء الدم» از گروههای مقاومت عراقی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع عراقی از هدف قرار گرفتن چهارمین کاروان نظامی لجستیک آمریکا در جنوب عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» پنجشنبه شب با اعلام این خبر نوشت که این کاروان در هنگام تردد در اتوبان بصره -ناصریه هدف حمله گروههای مقاومت عراقی قرار گرفته است.

این در حالی است که پیش از این منابع خبری نزدیک به مقاومت عراق از هدف قرار گرفتن سه کاروان پشتیبانی نظامی نیروهای آمریکا در شهر فلوجه استان الانبار، منطقه سماوة در استان المثنی و شهر حله در استان بابل خبر داده بودند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز همچنین با انتشار بیانیه‌ای از سوی گروه مقاومت عراقی به نام «سرایا اولیاء الدم» اعلام کرد که این گروه مسئولیت حمله چهارم را برعهده گرفته است.

طبق این بیانیه، این عملیات با شلیک غیرمستقیم انجام شده و در آن کاروان متعلق به تروریست‌های آمریکایی در دو حمله هدف قرار گرفته است.

گفتنی است که گروهی جدید به نام «مقاومت بین‌المللی» مسئولیت حمله اول (فلوجه در الانبار) و گروه تازه تأسیس «اصحاب الکهف» از گروه‌های مقاومت عراق نیز حمله به کاروان آمریکایی‌ها در حمله سوم (حله در بابل) را برعهده گرفته‌اند.

شایان ذکر است، پارلمان عراق در پی شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان حشدالشعبی در تاریخ ۱۳ دی ماه ۹۸، خروج نظامیان آمریکایی و غیر آمریکایی از خاک عراق را تصویب کرد.

با وجود اینکه بسیاری از گروه‌های عراقی طبق این مصوبه، نظامیان آمریکایی در خاک عراق را اشغالگر قلمداد می‌کنند، این نیروها همچنان در عراق حضور دارند.

گروه‌های عراقی از دولت عراق خواسته‌اند که هر چه سریع‌تر مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق را اجرایی کنند.

کد خبر 5167436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      تاایناچندتاکشته ندن قضیه روجدی نمی گیرین
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      درود بر مقاومت مرگ بر آمریکا